هک میلیون‌ها کامپیوتر مجهز به تاندربولت اینتل با باگ Thuderspy

0
2992

هکرها قادر هستند رایانه‌های شخصی و لپ تاپ‌هایی را که از درگاه‌های Thunderbolt Intel استفاده می‌کنند؛ به راحتی هک کنند.  براساس گزارش قبلی Wired، میلیون‌ها رایانه شخصی در برابر هک “Thuderspy” آسیب پذیر هستند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از techtimes، بیشتر رایانه‌های که هدف این نوع هک قرار دارند؛ قبل از سال 2019 ساخته شده‌اند و دارای درگاه Thunderbolt Intel هستند.

اما چگونه می‌توان پورت Thuderbolt رایانه شخصی خود را بررسی کرد تا مانع از هک شدن آن شد؟

طبق آخرین گزارش Lifehacker، هک Thunderspy بر روی تمام پورت‌های Thunderbolt و درگاه‌های USB-C یا DisplayPort که از کابل‌های Thunderbolt پشتیبانی می‌کنند تأثیر می‌گذارد. حتی اگر داده‌های شما در سخت افزار رمزگذاری شده ذخیره شوند، این پورت‌ها می‌توانند به هکرها دسترسی کامل به به هر نوع اطلاعاتی در رایانه را بدهند.

حمله Thuderspy غیرقابل ردیابی است؛ زیرا قادر است فقط در چند دقیقه تمام داده‌ها را به سرقت ببرد. با این حال، برخی از سخت افزارها مانع از این هک می‌شوند.

تا زمانی که لینوکس و ویندوز از Bootcamp استفاده نکنند؛ رایانه‌های MacOS و رایانه‌های ویندوز از حمله در امان هستند. برخی از رایانه‌های ساخته شده دارای هسته محافظت از حافظه مستقیم Intel (Kernel DMA) هستند؛ یک سیستم امنیتی خاص است که از حملات Thuderspy جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این شما به راحتی می‌توانید با دانلود و نصب یک برنامه شخص ثالث تشخیص دهید که آیا سیستم در معرض این هک است یا خیر؟ مراحل زیر را دنبال کنید:

  • Spycheck برای سیستم عامل لینوکس و ویندوز نصب کنید.
  • پرونده را باز کنید.
  • برنامه Spycheck واقع در پوشه unzipped را پیدا کنید.
  • روی “Accept” کلیک کرده و با توافقنامه Spycheck موافقت کنید.
  • از گزینه‌های ذکر شده، پیکربندی پورت رایانه شخصی خود را انتخاب کرده و روی “Next” کلیک کنید.
  • نتایج روی صفحه، نشان داده می‌شود. با کلیک روی “Exit” از آن خارج شوید.
عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها