واتساپ به اشتراک گذاری دیتای کاربران را به تعویق انداخت

0
779

به دنبال اعتراضات وسیع کاربران و بعضا سردرگمی کاربران درباره سیاست جدید به اشتراک گذاری دیتای کاربران، فیس بوک اعلام کرد تا 15 ماه می آپدیت خود را به تاخیر می‌اندازد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از ورج، واتساپ اعلام کرده است که به مدت 3 ماه سیاست حریم خصوصی جدید که قرار بود از 8 فوریه اجرایی شود را به تاخیر می‌اندازد.

حالا سوال اینجاست که سیاست جدید به اشتراک گذاری داده‌ها الزامی باید باشد یا نه؟

فیس بوک به عنوان مالک واتساپ اعلام کرد از بسیاری از افراد درباره سردرگم شدن درباره آپدیت سیاست حریم خصوصی شنیده‌ایم و اطلاعات نادرست بسیاری باعث نگرانی شده است و ما قصد داریم تا کاربران اصول و حقایق ما را درک کنند.

نکته‌ای که فیس بوک تاکید کرده این است که از سال 2016 واتساپ اطلاعات معینی از کاربران را با فیس بوک به اشتراک گذاشته است، مگر اینکه برخی از کاربران از اشتراک گذاری خودداری کرده باشند{این سیاست قرار است اجباری شود}

واتساپ تاکید دارد که به پیام‌های چت افراد نگاه نکرده و به تماس تلفنی آنها گوش نمی‌دهد و به همین خاطر از رمزگذاری نقطه به نقطه استفاده می‌کند.

علی رغم این ادعاها، اخیرا اطلاعاتی به صورت پاپ آپ روی واتساپ کاربران ظاهر شده که از تغییرات جدید از 8 فوریه حکایت داشت.

این تغییرات شامل نحوه همکاری واتساپ با فیس بوک است و یک اولتیماتومی را در برمی‌گرفت که در آن هشدار داده که در صورت عدم به اشتراک گذاریف حساب کاربری‌شان حذف می‌شود.

واتساپ سعی کرد با راه اندازی وبلاگ جدیدی، سردرگمی کاربران را رفع کند تا به کاربران بگوید چه چیزهایی به اشتراک گذاشته شده و چه چیزهایی اشتراک گذاری نمی‌شود.

اما رسانه‌های متعدد گزارش داده‌اند که واکنش مردم به آپدیت جدید واتساپ منفی بوده است و بسیاری از کاربران با دیدن پیام هشدار، به سوی تلگرام و سیگنال رفته‌اند.

ویل کچ کارت رئیس واتساپ و ادام موسری مدیر اینستاگرام از توئیتر خود استفاده کرده تا کاربران را قانع کنند، اما کسی به حرف آنها گوش نکرده است.

واقعیت این است که واتساپ قرار است درآمدزایی کند و به همین خاطر سیاست جدید حریم خصوصی را مطرح کرده تا بتواند دیتای کاربران را به شرکای خود بفروشد و این چیزی است که باعث عصبانیت کاربران و گریزان شدن از این اپلیکیشن شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها