وجه مشترک هوش مصنوعی و کارخانه تولید برق

0
171

از آنجایی که هر کمپانی زیر ساخت های لازم برای ایجاد NLP و هوش مصنوعی را ندارد؛ در این شرایط هوش مصنوعی می‌توانند همانند برق؛ توسط کمپانی‌های طرف سوم ایجاد شده و در اختیار سایرین قرار گیرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat، توسعه هوش مصنوعی (AI) در پنج سال گذشته بسیار بر سر زبان‌ها افتاده است و شرکت‌ها با اتخاذ استراتژی‌های هوش مصنوعی، قدرت محاسباتی بیشتر و داده‌های بیشتری را در اختیار دارند.

در پردازش زبان طبیعی (NLP)، درک تصویر، تشخیص صدا و … نیز پیشرفت زیادی به دست آمده است.

این قدرت و پویایی باعث شده توزیع سیستم‌های هوش مصنوعی شبیه به نیروگاه و شبکه برق باشد.

پیشرفته‌ترین تکنولوژی NLP توسط شبکه‌های عصبی آموزش داده شده، تأمین می‌شود. نگهداری ساده این شبکه‌ها در حافظه به پردازنده گرافیکی پیشرفته نیاز دارد و آموزش این شبکه‌ها به خوشه‌های ابررایانه‌ای قوی نیاز خواهد داشت.

می‌توان با استفاده از تکنیک‌های مشابه، شبکه عصبی بسیار کوچک‌تری را آموزش داد، اما عملکرد به‌طور قابل‌توجهی تنزل می‌یابد.

مدل‌های پیشرفته از نظر محاسباتی برای هر شرکتی بسیار گران هستند.

برای اینکه یک شرکت بتواند از چنین مدل‌هایی استفاده کند، باید از مدلی بهره ببرند که توسط شخص ثالث میزبانی شده است؛ مشابه روشی که امروزه برای ایجاد و توزیع برق استفاده می‌شود.

هر ساختمان اداری نیاز به برق دارد، اما هیچ ساختمان اداری نمی‌تواند زیرساخت‌های مورد نیاز برای تولید برق را در خود جای دهد.

به همین ترتیب، تعداد زیادی از شرکت‌ها می‌توانند از NLP در عملیات خود بهره ببرند.

علاوه بر این، همانند برق، این فناوری نیز می‌تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد. همچنین دارای محدودیت و سوء استفاده‌های بالقوه است.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها