وجود خطای گرافیکی در طراحی شخصیت Thanos

0
1211

به گفته‌ی یکی از هنرمندان جلوه‌های بصری فیلم Avengers: Endgame، یک خطای گرافیکی کوچک در کاراکتر Thanos وجود دارد.

به گزارش کالاسودا و نقل از CNET، استودیوی Weta Digital در تولید فیلم‌های بزرگی مثل Avatar، Lord of the Rings و بسیاری عناوین هالیوودی دیگر دست داشته است.

با این حال کارنامه‌ی درخشان این استودیو مانع از اعتراف آنها به اشتباهتشان نشده و آنها اخیرا در یک ویدیو، به جدید ترین خطای خود اعتراف کرده اند.

با وجود اینکه این استودیو پس از نمایش کاراکتر Thanos در فیلم 2012 Avengers، طراحی او را تا حد بسیار زیادی بهبود داده اند، بعضی از طرفداران ریز بین این فرنچایز، یک خطا را در طراحی او در فیلم Endgame شناسایی کرده اند.

در پاسخ به طرفداران، ناظر جلوه‌های بصری استودیوی Weta Digital ، مَت آیکِن در یک ویدیوی 15 دقیقه ای به همراه اعضای استودیوی Corridor Crew، در مورد این خطا صحبت کرده است.

خطای گرافیکی که در این فیلم شناسایی شده است، مربوط به صحنه‌ی نبرد Thanos و کاراکتر Ironman می‌شود. در این صحنه اگر دقت کنید، می‌توانید ببینید که انگشت‌های Thanos از زیر دستکش او بیرون زده و دیده می‌شوند.

به این حالت در دنیای گرافیک کامیپوتری، Clipping گفته می‌شود. معنی Clipping این است که دو آبجکت 3 بعدی به شکلی ناخواسته از داخل یکدیگر عبور کرده و دیده می‌شوند.

آیکِن پس از مشاهده‌ی این خطا در صحنه‌ی مورد نظر می‌گوید که آرزو می‌کند تیم طراحی، در حین کار متوجه این خطا می‌شدند.

به گفته‌ی آیکِن، این موضوع نشان می‌دهد که این موضوع نشان می‌دهد که همیشه در هر کاری، جا برای بهبود وجود دارد.

آیکِن اضافه می‌کند که از آنجا که امکان محدود کردن بازیگر نقش Thanos، جاش برولین در هنگام ضبط وجود نداشت، تیم طراحی گرافیکی باید حداکثر تلاش خود را برای هماهنگی مدل گرافیکی با حرکات او می‌کردند.

عامل اصلی بروز این نقص فنی هم حجم و سختی بالای کار بوده است.

فیلم Avengers: Endgame در مراسم اسکار 2019، نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین جلوه‌های بصری شده بود. البته این جایزه در نهایت به فیلم 1917 رسید.

بعضی هواداران به شوخی این خطای گرافیکی را عامل این شکست می‌دانند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها