وقتی مایکروسافت بدافزار ساز می‌شود!

0
11

گوگل کروم بر بازار مرورگرهای دسکتاپ حکومت دارد، یعنی برای بیش از یک میلیارد کاربر ویندوز مایکروسافت پادشاهی می کند و این موضوع مایکروسافت را آزار می‌دهد. به همین دلیل مایکروسافت بدافزار ساز می‌شود.

به گزارش کالاسودا، این در حالی است که هم کاربران گوگل کروم به صورت پیش فرض از موتور جستجوی گوگل استفاده کرده و این برای مایکروسافت گران تمام شده است.

در هر حال به نظر می‌رسد این وضعیت مایکروسافت را آزار می‌دهد و این شرکت نمی‌تواند درک کند که چرا کاربران ویندوز مایکروسافت از مرور گر اج و موتور جستجوی بینگ استفاده نمی‌کنند.

به همین خاطر مایکروسافت حالت تهاجمی به خود گرفته است و با پاپ آپ و صفحات اجباری خود، کاربران کروم را مجبوب می‌کند که تغییر رویه دهند.

همان‌طور که برای اولین بار توسط Windows Latest گزارش شد، مایکروسافت در حال ارائه یک به روز رسانی سمت سرور است که می تواند برخی از کاربران را فریب دهد تا از بینگ به عنوان موتور جستجوی پیش فرض در گوگل کروم استفاده کنند.

کاربران در Reddit و فوروم‌های دیگر هشدار داده‌اند که یک پنجره جدید بینگ چنان تحریک کننده است که شبیه بدافزار به نظر می‌رسد.

این یک تبلیغ مداوم است که کاربران کروم را از گوگل به سمت بینگ سوق می‌دهد.

بنابراین کاربران ویندوز به اجبار مشکل متفاوتی را مشاهده می‌کنند.

به نوشته The Verge، “مایکروسافت تایید کرده است که پاپ آپ‌ها واقعی هستند و باید فقط یک بار ظاهر شوند. سخنگوی این شرکت حتی گفت به کاربران کروم نوعی از مایکروسافت رایگان در اینجا به شکل درخواست‌های Co-Pilot (معروف به ChatGPT پیشنهاد می‌شود.”

علی‌رغم این اطمینان، نظرات آنلاین نشان می‌دهد که تبلیغ بینگ بازتاب تداوم فشار مایکروسافت اج است که ماه گذشته سرتیتراخبار قرار گرفت.

آن زمان گفته شد یک «خطا» از سوی مایکروسافت است که در واقع «اج» از تنظیمات کروم بدون اجازه کاربر کپی می‌کرد و او را به اجبار به سوی موتور مایکروسافت سوق می‌داد.

بر اساس تحقیقات مستقل موزیلا که خودش با گوگل همکاری دارد، ممکن است کاربران با دیدن پیام تبلیغاتی اج در صفحه دانلود کروم نگران شوند چراکه غیر عادی است که پلتفرم دشمن را در صفحه کروم متعلق به گوگل ببینیم.

مایکروسافت تلاش کرده تا بنرها و پاپ آپ‌هایش را بخشی از سیستم عامل بنامد اما کاربران در رددیت می‌گویند سیستم عامل رایانه نباید تبدیل به پلتفرم فروش شود و نباید تبدیل به پلتفرم تبلیغاتی برای سایر محصولات شرکت شود و این کارها منزجر کننده بوده و نباید اجازه چنین کارهایی داده شود.

کاربران به جد معتقدند افراد مایکروسافت پشت این داستان خود را مخفی کرده و باید آنها را پیدا کرد و بیرون کرد.

اینجاست که گفته می‌شود مایکروسافت مرز میان فروشنده معتبر نرم افزار و سازنده بد افزار را از بین برده است و کاربران را دچار نگرانی کرده است.

نکته کنایی قضیه این است که علی رغم اینکه رگلاتورهای اروپایی و سایر ناظران قانونی نظارت‌های خود را روی گوگل و مایکروسافت تشدید کرده‌اند، پاپ آئ بازی مایکروسافت و آزار کاربران در حال انجام است.

نکته بعدی اینکه با وجود تسلط مایکروسافت بر بازار سیستم عامل ویندوز و هوش مصنوعی، اما وقتی صحبت از اج و بینگ می شود، معلوم می‌شود که بازار کوچکی در دست مایکروسافت بوده و گوگل آزار دهنده می‌شود.

بنابراین اگر کاربر کروم و موتور گوگل هستید فعلا باید آزارهای مایکروسافت را تحمل کنید تا شاید اتفاقی قانونی در این زمینه بیفتد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها