ویندوز 3.0 مایکروسافت سی ساله شد

0
549

درست سی سال پیش در این ماه، مایکروسافت ویندوز 3.0 را با یک محیط گرافیکی که از نظر قابلیت و محبوبیت، جهشی چشمگیری داشت؛ منتشر کرد. در این مطلب با ویژگی Windows 3.0 آشنا می‌شوید.

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek، مایکروسافت از زمان پیدایش خود نسخه‌های متعددی از ویندوز را منتشر کرد. البته نه ویندوز 1.0 و نه ویندوز 2.0 در بازار موفق نبودند. بنابراین مایکروسافت ویندوز 3.0 را در سال 1990 عرضه کرد.

در اینجا برخی از ویژگی‌های ویندوز 3.0 مایکروسافت را که باعث شده این نسخه هنوز هم بی نظیر و موفق جلوه کند؛ را مشاهده می‌کنید.

مدیریت برنامه جدید

در نسخه‌های ویندوز امروزی، منوی استارت راهی سریع و آسان برای سازماندهی و راه اندازی برنامه‌های نصب شده است. در ویندوز 3.0 این کار توسط Program Manager انجام می‌شد که به نوعی رابط اصلی (پوسته) برای ویندوز بود.

اولین بازی Solitaire مایکروسافت

در حال حاضر، Solitaire آنقدر با ویندوز عجین شده که جدا کردن آن سخت است. این همکاری معروف برای اولین بار در سال 1990 اتفاق افتاد كه مایکروسافت اولین نسخه Solitaire خود را با ویندوز 3.0 عرضه كرد.

مدیریت بهتر حافظه و انجام چند وظیفه هم زمان

ویندوز 3.0 شامل مدیریت حافظه پیشرفته است که به آن اجازه می‌دهد از مقادیر زیاد رم RAM استفاده کند، این برنامه برای اولین بار امکان نصب برنامه‌های بزرگتر و انجام چند وظیفه به صورت هم زمان را فراهم می‌کند.

ظاهر “سه بعدی” جدید

دکمه‌ها و آیکن‌ها در ویندوز 3.0 نمایانگر نوع جدیدی از یک رابط گرافیکی رایانه‌ای در آن زمان بودند. آن‌ها شامل قسمت‌های برجسته و سایه‌های شبیه سازی شده بودند که در نگاه اول یک عمق و سایه ایجاد می‌کردند؛ در نتیجه بیشتر کاربران این دکمه‌ها را “3D” می‌دانستند.

نقطه عطف رایانه‌های شخصی مایکروسافت در برابر مکینتاش

ویندوز 3.0 نقطه عطفی در رایانه‌های شخصی به حساب می‌آمد؛ این دستگاه رابط گرافیکی خوب را با هزینه‌ی کم به کاربران می‌بخشید.

به طور مثال شما در سال 1990 می‌توانستید یک کامپیوتر کم مصرف با ویندوز 3.0 را با قیمت کمتر از 1000 دلار خریداری کنید؛ اما در مقابل ارزان‌ترین مکینتاش در آن زمان 2400 دلار قیمت داشت.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها