ویژگی‌های جدید iOS 16

0
152

در WWDC 2022 اپل iOS 16 را برای آیفون معرفی کرد؛ طبق معمول، این به روز رسانی رایگان است و انتظار می‌رود در اواخر سپتامبر (2022) منتشر شود.

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek، این نسخه‌ی اپل iOS 16 دارای ویژگی‌های زیادی است که در این مقاله به آن می‌پردازیم.

صفحه قفل پویاتر

در iOS 16، صفحه قفل بیشتر شبیه به صفحه اپل واچ است تا یک صفحه نمایش ثابت سنتی.

اپل حتی یک گالری Lock Screen را نیز در دسترس قرار داده که دارای طرح‌هایی برای الهام گرفتن یا دانلود است.

ویجت‌ها تا حدودی شبیه به Watch Face هستند که شامل اطلاعاتی مانند فعالیت ها، شرایط آب و هوایی، ساعت جهانی، سطح باتری لوازم جانبی مانند AirPods، آلارم‌ها و غیره است. حتی یک WidgetKit API وجود دارد که برنامه‌های شخص ثالث می‌توانند از آن برای قرار دادن اطلاعات در صفحه قفل  استفاده کنند.

ویژگی فوکوس قدرتمندتر

فوکوس به شما این امکان را می‌دهد تا با ارسال اعلان‌ها بی‌صدا و بی‌صدا کردن برنامه‌های که باعث حواس پرتی می‌شوند، کارایی خود را بالاتر ببرید.

ویژگی‌های پیام‌های جدید

کاربران iOS 16 می‌توانند هنگام چت کردن با سایر کاربران اپل از طریق پلتفرم iMessage، پیامی را ویرایش یا لغو ارسال کنند (15 دقیقه پس از ارسال) و پیام‌های حذف شده را (30 روز پس از حذف) بازیابی کنند.

اپل همچنین قابلیت SharePlay خود را به پیام‌ها وارد کرده است.

سفرهای چند توقفه Maps

با iOS 16، اکنون می‌توانید چندین توقف به سفرهایی که با Apple Maps انجام می‌دهید اضافه کنید.

برنامه تناسب اندام برای همه کاربران آیفون

در iOS 16، اپلیکیشن تناسب اندام در دسترس همه است، خواه اپل واچ داشته باشید یا نداشته باشید.

به روز رسانی سافاری

iOS 16 به شما امکان می‌دهد برگه‌های پین شده‌ای در Tab Groups ایجاد کنید و حتی آن Tab Groups را با گروه‌های دیگر به اشتراک بگذارید.

علاوه بر این افزونه‌ها بین دستگاه‌ها از طریق iCloud همگام‌سازی می‌شوند.

اپل همچنین قول داده است که اعلان‌های فشاری مبتنی بر وب در این نسخه قرار گیرد؛ اما این اعلان‌ها تا سال 2023 ارائه نمی‌شوند.

کتابخانه عکس مشترک iCloud

در حالی که می‌توانید با iOS 15 (و نسخه‌های قبلی) آلبوم‌های مشترک ایجاد کنید، iOS 16 به شما این امکان را می‌دهد که کل مجموعه‌های عکس را با حداکثر پنج عضو خانواده خود به اشتراک بگذارید.

با یک کتابخانه عکس مشترک iCloud، می‌توانید خاطراتی از رویدادهای مشترک داشته باشید.

اپل میل

Mail ابزارهای قدرتمند مفیدی مانند توانایی لغو ارسال پیام‌ها (10 ثانیه پس از ارسال) و یک برنامه زمان بندی برای ارسال ایمیل تنظیم کرده است.

علاوه بر این جست و جوی هوشمند ایمیل در صندوق ورودی آسان‌تر است.

برنامه Home برای iOS 16

اپل برنامه Home را در iOS 16 با طراحی جدیدی بازبینی کرده تا کنترل همه دستگاه‌های HomeKit را آسان‌تر کند.

همچنین می‌توانید ویجت‌های Home جدیدی را روی صفحه قفل قرار دهید تا با دستگاه‌ها تعامل داشته یا به سادگی با گرفتن آیفون در دست، به‌روزرسانی سریع را مشاهده کنید.

خانه‌های هوشمند با iOS 16

اپل همچنین در حال ارائه پشتیبانی از Matter است تا با دستگاه‌های متصل (حتی آن‌هایی که از پلت‌فرم‌های مختلف مانند گوگل یا آمازون استفاده می‌کنند) بهتر کار کنند.

داروها را به Health اضافه کنید

اگر داروهایی را به‌طور منظم مصرف می‌کنید، اپلیکیشن Health به‌روزرسانی شده به شما این امکان را می‌دهد تا برنامه خود را بهتر پیگیری کنید، با استفاده از دوربین آیفون خود داروها را اضافه کنید و یادآوری‌هایی برای مصرف دریافت کنید.

همچنین تداخلات دارویی به شما هشدار داده می‌شود.

Apple Pay Later و Wallet

Apple Pay Later یک سرویس جدید خرید برای متقاضیان منتخب در ایالات متحده است که به شما امکان می‌دهد پرداخت را به چهار قسط مساوی در مدت شش هفته تقسیم کنید.

کیف پول نیز دارای ویژگی‌های جدیدی مانند امکان اشتراک‌گذاری ایمن کلیدهای دستگاه‌های هوشمند از طریق برنامه‌های پیام‌رسانی مانند پیام‌ها و WhatsApp، با قابلیت لغو مجوزها در صورت نیاز است.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها