ویژگی‌های مخصوص آیفون که در گوشی‌های اندروید نیست

0
55

یکی از مدیران وان پلاس ادعا کرده است که آیفون ویژگی‌هایی دارد که در گوشی اندروید قابل مشاهده نیست؛ در این مقاله با این ویژگی‌های اختصاصی آیفون آشنا می‌شوید.

به گزارش کالاسودا و به نقل از  gizchina، در حین خرید یک گوشی اندروید جدید، بسیاری از کاربران آن را با آیفون مقایسه می‌کنند؛ برخی نیز با وجود قیمت بالاتر باز ترجیح می‌دهند آیفون بخرند.

برخی از این ویژگی‌ها به بهینه سازی نرم افزار یا سخت افزار نیاز دارند.

Live Photo

Live Photo قابلیتی است که در سال 2015 با آیفون 6s و 6s Plus معرفی شد.

این نوع عکس چند ثانیه ویدیو و صدا قبل و بعد از ثبت عکس می‌گیرد. همچنین یک انیمیشن کوتاه می‌سازد که کاربران با کلیک و نگه داشتن روی عکس قادر هستند آن را مشاهده کنند.

علاوه بر برنامه داخلی دوربین، برنامه‌ها و سرویس‌های دیگری نیز از Live Photos پشتیبانی می‌کنند. برای مثال، فیس‌بوک و اینستاگرام هر امکان آپلود عکس‌های زنده را دارند.

حالت فیلم

حالت فیلم در آیفون یک ویژگی فیلمبرداری است که به کاربران این امکان را می‌دهد با دوربین گوشی خود فیلم‌هایی با کیفیت بالا ضبط کنند. این امکان وجود دارد با رزولوشن 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه ویدئو ثبت کنند.

Live Text

Live Text قابلیتی است که در iOS 15 و macOS Monterey معرفی شده و به کاربران اجازه می‌دهد متن را از تصاویر استخراج کنند.

Live Text از هوش مصنوعی برای تشخیص متن در تصاویر استفاده می‌کند.

Dolby Video

ویدیوی Dolby Vision HDR یکی از ویژگی‌های آیفون از جمله آیفون 12 است. در این فناوری عمق رنگ و کنتراست بالا در ویدئوها به کار گرفته می‌شود.

ProRAW

این قابلیتی است که در آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس معرفی شده است.

ProRAW به کاربران امکان می‌دهد عکس‌ها را با فرمت خام ثبت کنند که مزایای عکاسی با فرمت RAW را با ویژگی‌های عکاسی محاسباتی اضافه می‌کند.

در این نوع عکسبرداری تمام داده‌های خام سنسور دوربین، از جمله اطلاعات رنگ، نوردهی و سایر تنظیمات در اختیار شما است.

Local HDR

Local HDR (High Dynamic Range) قابلیتی است که در برخی از آیفون‌ها موجود است و با آن می‌توانید عکس‌هایی با دامنه و جزئیات بیشتری نسبت به استاندارد ثبت کنید.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها