ویژگی‌های ویندوز 10 آپدیت 1909را بشناسید

0
4246
نسخه 1909 ویندوز 10 با ویژگی‌های جدید منتشر شد

مایکروسافت در تاریخ 12 نوامبر، به‌روزترین، سریع‌ترین و کوچک‌ترین نسخه ویندوز 10 را منتشر کرد؛ که در این مطلب به ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

به گزارش کالاسودا و به نقل از Howtogeek، مایکروسافت در تاریخ 12 نوامبر به‌روزرسانی نوامبر ویندوز 10 را منتشر کرد که با نام 19H2 و یا نسخه 1909 ویندوز 10 در دسترس است. این نسخه ویندوز کوچک‌تر، سریع‌تر و بروزترین نسخه ویندوز 10 تا به امروز است.

برای نصب این به‌روزرسانی به مسیر زیر در سیستم خود مراجعه کنید:

Settings > Update & Security > Windows Update

درنهایت بر روی Check for Updates کلیک کرده و برای دریافت به‌روزرسانی گزینه Download and install now را انتخاب نمایید.

یک به‌روزرسانی با تغییرات کوچک و سریع در ویندوز 10

این به‌روزرسانی مجموعه‌ای از ویژگی‌های موردنیاز برای بهبود عملکرد، ویژگی‌های مهم و پیشرفت‌های کیفی را در خود جای‌داده است. این به‌روزرسانی به‌سرعت نصب شده و اجرا خواهد شد. این فرایند در سیستم‌هایی که در ماه مه 2019 (با عنوان 19H1) به‌روزرسانی را انجام داده‌اند؛ بسیار سریع‌تر انجام می‌شود.

جست‌وجو آنلاین در File Explorer

جست‌وجو آنلاین در File Explorer

جستجوی آنلاین جدید در File Explorer که پرونده‌های OneDrive را نیز نشان می‌دهد. بنابراین با این قابلیت جست‌وجو، علاوه بر فایل‌های موجود در سیستم، فایل‌های وان‌درایو نیز بررسی خواهند شد.

استفاده از دستیار صوتی در لاک اسکرین (قفل صفحه‌نمایش)

استفاده از دستیار صوتی در لاک اسکرین (قفل صفحه‌نمایش)

در نسخه‌های کنونی ویندوز 10، تنها کورتانا می‌تواند بر روی قفل صفحه‌نمایش اجرا شود. اما در به‌روزرسانی جدید علاوه بر این دستیار صوتی، دستیارهای صوتی دیگر از جمله آمازون الکسا نیز این اجازه را خواهند شد.

ایجاد یک رویداد جدید در تقویم از طریق نوار وظیفه

ایجاد یک رویداد جدید در تقویم از طریق نوار وظیفه

اگر از برنامه تقویم ویندوز 10 استفاده می‌کنید؛ خبرهای خوبی در راه است. اکنون شما می‌توانید رویدادهای تقویم را مستقیماً از نوار وظیفه ایجاد کنید. برای باز کردن تقویم، فقط روی نوار وظیفه کلیک کنید. در نسخه‌های پیشین، رویدادها در نوار وظیفه نشان داده می‌شد؛ اما برای ایجاد یک رویداد جدید باید به برنامه تقویم مراجعه می‌کردید.

پیشرفت‌ها در زمینه مدیریت اعلان‌ها

پیشرفت‌ها در زمینه مدیریت اعلان‌ها

هنگام پیکربندی اعلان‌های مربوط به یک برنامه، اکنون تصاویری وجود دارد که دقیقاً notification banners و notifications in action center … را نشان می‌دهد.

این تنظیم در مسیر Settings > System > Notifications & Actions pane در دسترس است. پیش‌ازاین می‌توانستید تنها صدا اعلان‌ها را به‌صورت جداگانه برای هر برنامه سفارشی کنید. اکنون در این لیست برنامه‌ها بر اساس ماکسیمم اعلانی که از آن‌ها دریافت می‌کنید مشاهده خواهید کرد؛ که در این بخش قابل تنظیم است.

بهبود عملکرد سیستم دارای ویندوز 10

این به‌روزرسانی از چند طریق باعث بهبود عملکرد سیستم شما خواهد شد. در برخی سیستم‌ها شاهد بهبود در عمر باتری، استفاده بهتر از پردازنده و سرعت بیشتر هستیم.

تغییر در تنظیمات منو استارت

تغییر در تنظیمات منو استارت

منو استارت کاربرپسند تر شده است. دسترسی به گزینه‌ها و برچسب‌ها راحت‌تر شده و به‌آسانی انجام می‌شود.

راوی می‌تواند در مورد کلیدهای عملکردی بیاموزد و از آن‌ها استفاده کند.

Narrator ابزار راوی یا گوینده می‌تواند عملکردهای FN در کیبورد را بیاموزد؛ در این صورت می‌تواند اطلاعات بیشتری را درباره مکان کلید Fn و وضعیت آن در اختیار افراد قرار دهد.

تغییرات سازمانی

مایکروسافت قول داده است که در این به‌روزرسانی برخی پیشرفت‌های سازمانی نیز لحاظ شود، اما در مورد آن اطلاعات زیادی در دسترس نیست

ویژگی‌هایی که نیازی به به‌روزرسانی ندارند.

ویژگی‌هایی که نیازی به به‌روزرسانی ندارند.

مایکروسافت در ویندوز 10 پیشرفت‌هایی را به وجود آورده است که جزئی از به‌روزرسانی‌های آن نبوده‌اند. به‌عنوان‌مثال، اگر تلفن اندروید و رایانه شخصی ویندوز 10 دارید؛ اکنون می‌توانید از برنامه Your Phone برای منعکس کردن اعلان‌های اندروید خود به رایانه شخصی استفاده کنید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها