پذیرش تسلا در زیاد گفتن میزان پیمایش خودروهای برقی خود

0
66

تسلا موتورز پذیرفت میزان اعلام شده پیمایش خودروهای برقی‌اش زیادتر از واقعیت بوده است.

به گزارش کالاسودا، خودروساز آمریکایی پس از متهم شدن به افزایش مصنوعی رقم‌های مربوط به پیمایش با یکبار شارژ، میزان تخمینی پیمایش در خودروهای مدل S، Y‌و X را در آمریکا کاهش داد.

طبق گزارش سایت Electrek ، در وب سایت سازنده، میزان پیمایش مدل Y Performance SUV با یکبار شارژ ۲۸۵ مایل معادل ۴۵۸ کیلومتر اعلام شده که ۱۸ مایل  معادل ۲۸.۹ کیلومتر کمتر از رقم گفته شده قبلی است.

همچنین تریم برد بلند مدل Y نیز از ۳۳۰ مایل {۵۳۱ کیلومتر} به ۳۱۰ مایل { ۴۹۸ کیلومتر} کاهش پیدا کرده است.

در حالی که ما هنوز با قطعیت مطلق نمی‌دانیم چرا تسلا این تغییرات را انجام داده است،سایت Electrek پیشنهاد می‌کند که ممکن است مربوط به نحوه آزمایش خودروهای تسلا برای رسیدن به تخمین‌های پیمایش تعریف شده آژانس حفاظت از محیط زیست باشد، که رایج ترین معیار برای تعریف برد و پیمایش خودروهای الکتریکی در جهان است.

سایت Drive نیز معتقد است کاهش میزان برد توسط تسلا ممکن است به دلیل بهبود راحتی و عملکرد خودرو باشد که انرژی بیشتری را از ذخایر خودرو می‌گیرد.

با این حال این یک اعتراف قابل توجه است. تسلا به دلیل اغراق‌کردن برد خودروهایش شهرت پیدا کرده است که در تحقیقات وزارت دادگستری سال گذشته به اوج خود رسید.

در ماه ژوئیه گذشته، رویترز فاش کرد که سازنده خودروهای برقی تیم کاملی را برای منحرف کردن شکایات مشتریان در مورد اعداد ایجاد کرده است، که بنا بر گزارش‌ها به عمد افزایش یافته است.

این خبر همچنین پس از آن منتشر شد که یوتیو‌برها جدیدترین محصول یعنی سایبرتراک را آزمایش کردند و دریافتند که برد بسیار کمتری از برد تبلیغاتی 320 مایلی{۵۱۴ کیلومتر} رتبه‌بندی EPA دارد و تنها 254 مایل{۴۰۸ کیلومتر} بزرگراه را پوشش می‌دهد.

گفتنی است برد واقعی خودروهای برقی تحت تأثیر تعداد زیادی از عوامل خارجی، از جمله آب و هوا، لاستیک‌ها، عادت‌های رانندگی و غیره قرار می‌گیرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها