معرفی مختصر کایرین 710؛ پردازنده خاص میان رده هواوی

1
3050
معرفی مختصر کایرین 710؛ پردازنده خاص میان رده هواوی

پردازنده کایرین 710 یکی از چیپست های پردازنده گوشی های اندرویدی است که توسط کمپانی هواوی برای گوشی های برند آنر و هواوی تولید می شود. این پردازنده قدرتمند چند ماه پیش به صورت رسمی روی گوشی های هوشمند این کمپانی قرار گرفت. حال امروز قصد داریم به بررسی ویژگی های این چیپست پردازنده بپردازیم.

کمپانی هواوی با استفاده از پردازنده های خود توانسته است طی سال های اخیر موفقیت های بسیاری به دست آورد. در سال 2018 کمپانی هواوی دو پردازنده خود را به صورت رسمی رونمایی کرد؛ پردازنده کایرین 980 که پردازنده پرچمدار و هفت نانومتری این کمپانی مشهور به شمار می رود و پردازنده کایرین 710 که پردازنده میان رده این برند چینی محسوب می شود. این پردازنده رقبای بسیار زیادی دارد و بازار جذابی برای گوشی های میان رده ایجاد کرده است.

پردازنده کایرین 710 دارای معماری 12 نانومتری است. این پردازنده در مقایسه با میان رده کمپانی کوالکام یعنی اسنپدراگون 710 کمی بزرگ تر و پرمصرف تر است. البته موضوعی که مطرح شد بسیار ناچیز است و به طور کلی توسط کاربران عادی قابل تشخیص نیست.

این پردازنده 12 نانومتری در مقایسه با نسل قبلی این پردازنده های میان رده بسیار قدرتمندتر است. بر اساس ادعای کمپانی هواوی این پردازنده در بخش تک هسته ای 75 درصد و در بخش چند هسته ای 68 درصد نسبت به نسل قبلی خود یعنی کایرین 659 قدرتمندتر است.پرطرفدارترین گوشی های هوشمندی که از پردازنده کایرین 710 بهره می برند

پردازنده کایرین 710 یک پردازنده هشت هسته ای است؛ چهار هسته این پردازنده از نوع Cortex-A73  و با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و چهار هسته دیگر از نوع Cortex-A53 با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز است. این پردازنده در بخش گرافیکی نیز از چیپست ARM Mali G6  استفاده می‌کند که نسبت به چیپست گرافیکی نسخه قبلی ۱.۳ برابر سریع تر و یک برابر کم مصرف تر است.

به طور کلی این چیپست شرایط بسیار خوبی را برای گوشی های میان رده ایجاد می کند. پشتیبانی از دو سیم کارت نسل چهارم به صورت همزمان و ارتباطات اینترنتی از نوع LTE Cat نسخه 12 و 13 دیگر قابلیت های این پردازنده میان رده و ارزشمند است.

پرطرفدارترین گوشی های هوشمندی که از پردازنده کایرین 710 بهره می برند

بسیاری از گوشی های هوشمند هواوی از پردازنده کایرین 710 بهره می برند. به طور کلی می توان این موضوع را در نظر گرفت که تمام گوشی های میان رده بالاتر از 250 دلار از این چیپست استفاده می کنند. گوشی های هوشمند آنر هشت ایکس، میت 20 لایت و پی اسمارت نسخه 2019 تنها برخی از گوشی های هوشمند سال 2019 هستند که از این پردازنده بهره می برند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
زهرا
زهرا
5 سال پیش

ممنون از اطلاعاتتون. بسیار کامل و مختصر