پشتیبانی آیفون 12 از سیستم ناوبری چینی BeiDou

0
2326

اپل و آیفون رابطه خوبی با بازار چین ندارند و دائماً تحت تأثیر مقررات محلی و شرایط قانونی و سیاسی قرار می‌گیرند. اما طبق گزارش‌ها سری آیفون 12 سرانجام و به صورت رسمی از سیستم رسمی ناوبری BeiDou در چین پشتیبانی می‌کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gsmarena، روز چهارشنبه، سخنگوی BeiDou و مدیر دفتر ماهواره‌ای چین، Ran Chengqi، در مصاحبه‌ای اعلام کرد: “اپل دیر یا زود  از سیستم ناوبری BeiDou استفاده خواهد کرد …”.

این خبر بعدها از طریق منابع آشنا مورد تأیید قرار گرفت و ادعا كرد كه اپل در حال حاضر مشغول اشکال زدایی در عملکرد و سازگاری سری آیفون 12 است. ظاهراً یکی از آزمایشاتی که انجام می‌شود، تأیید پشتیبانی BeiDou است.

عدم وجود چنین پشتیبانی، در واقع یکی از بزرگترین شکایت در بین کاربران چینی آیفون بود. در حال حاضر حتی بهترین آیفون ها مانند آیفون 11 پرو مکس تنها گیرنده GPS داشته و از A-GPS با GLONASS، GALILEO و QZSS پشتیبانی می‌کند.

سیستم ناوبری BeiDou با بیش از 100 میلیون کاربر، بیش از 200 کشور جهان را پوشش می‌دهد. دستگاه‌های دارای BeiDou و به خصوص تلفن‌های هوشمند دارای این قابلیت که در بازار محلی چین و در بیشتر مناطق آسیا و اقیانوسیه به کار گرفته می‌شوند و محبوب هستند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها