پیامک بازی حین راه رفتن خطرناک‌تر از صحبت کردن با گوشی و شنیدن آهنگ

0
1769

یک مطالعه نشان داده است که افرادی که حین راه رفتن پیامک می‌دهند؛ بیشتر از افرادی که به موسیقی گوش می‌دهند یا با تلفن صحبت می‌کنند ممکن است دچار حادثه شوند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gadgetsnow، این مطالعه که در مجله Injury Prevention منتشر شد، نشان داد که پیامک دادن در حین راه رفتن به دلیل توجه کمتر به سمت راست و چپ درحین عبور از خیایان، ایمنی فرد را به خطر انداخته و منجر به تصادف می‌شود.

محققان دانشگاه کلگری در کانادا خواستار یک رویکرد کامل‌تر برای بررسی تأثیر رفتارهای خطرناک عابر پیاده در بروز تصادفات هستند. به گفته این محققان، در سراسر جهان، سالانه حدود 270،000 عابر پیاده جان خود را از دست می‌دهند که تقریباً یک پنجم از مرگ و میرهای رانندگی را تشکیل می‌دهد.

این محققان در ادامه گفتند “حواس پرتی عابر پیاده” به یک مسئله ایمنی شناخته شده تبدیل شده است زیرا هر روز تعداد بیشتری از افراد از تلفن‌های همراه خود و یا سایر دستگاه‌ها هنگام پیاده روی در پیاده‌رو و عبور از جاده‌ها استفاده می‌کنند.

محققان به دنبال شواهد منتشر شده به ارزیابی تأثیر احتمالی گوشی‌ها در به خطر انداختن جان انسان‌ها پرداختند. این تحقیق شامل صحبت کردن با گوشی، پیامک، مرور گوشی همراه و گوش دادن به موسیقی بود.

از میان 33 مطالعه مرتبط، آن‌ها داده‌های 14 مطالعه- شامل 872 نفر – را جمع آوری کردند و داده‌ها را از 8 مورد دیگر به طور سیستماتیک بررسی کردند. تجزیه و تحلیل نشان داد که گوش دادن به موسیقی به افزایش خطر رفتارهای مضر عابر پیاده منجر نمی‌شود.

محققان دریافتند که پیامک دادن به طور بالقوه، مضرترین رفتار ظاهر شده در عابران پیاده است. این کار به میزان قابل توجهی حواس عابر را در حین عبور از خیابان و نگاه به سمت راست و چپ کاهش می‌دهد و منجر به برخورد و تماس با سایر عابران و وسابل نقلیه خواهد شد.

به گفته محققان، ارسال پیامك نیز بر زمان صرف شده برای عبور از یك جاده تأثیر می‌گذارد.

بررسی هشت مطالعه دیگر نشان داد که 12 تا 45 درصد عابران پیاده د حین عبور و استفاده از گوشی برای پیامک دادن دچار حواس پرتی می‌شدند. همچنين مشخص شد كه رفتارها تحت تأثیر عوامل مختلفي از جمله جنسيت، زمان روز، عبور انفرادي يا گروهي و سرعت پياده روي قرار گرفته است.

محققان خاطرنشان كردند: “با توجه به همه گیر بودن تلفن‌های هوشمند، رسانه‌های اجتماعی، برنامه‌ها، فیلم‌های دیجیتالی و موسیقی استریم كه در بیشتر جنبه‌های زندگی روزمره نفوذ كرده است، پیاده روی با حواس پرتی، به یک مسئله جدی در ایمنی جاده‌ای در آینده تبدیل خواهد شد.”

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها