پیشرفت متاورس با یادگیری عمیق در سال 2023 شدت می‌گیرد

0
126

متاورس در حال تبدیل شدن به یکی از مهم‌ترین موضوعات نه تنها در صنعت فناوری، بلکه در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی است و بیشتر تجربیات متاورس تنها با استفاده از یادگیری عمیق (DL) می‌توانند پیشرفت کنند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat، متاورس در حال تبدیل شدن به یک دنیای مجازی است که در آن می‌توانید کار کنید، یاد بگیرید، خرید کنید، سرگرم شوید.

گارتنر متاورس را به عنوان یکی از برترین ترندهای فناوری استراتژیک در سال 2023 فهرست کرده و پیش بینی می‌کند که تا سال 2026، 25 درصد از جمعیت حداقل یک ساعت در روز را در آنجا سپری کنند.

بیشتر تجربیات متاورس تنها با استفاده از یادگیری عمیق (DL) می‌توانند پیشرفت کنند، زیرا هوش مصنوعی (AI) و علم داده در این فناوری پیش قدم هستند.

در حال حاضر نرم افزار مبتنی بر یادگیری عمیق در دنیای مجازی ادغام شده است. برخی از نمونه‌ها عبارتند از کار خودکار چت‌بات‌ها و سایر شکل‌های پردازش زبان طبیعی برای اطمینان از تعاملات یکپارچه.

به طور مثال در فناوری AR، هوش مصنوعی با قابلیت یادگیری عمیق در بررسی موقعیت دوربین، تشخیص اشیاء در دنیای واقعی و بازسازی اشیاء سه بعدی استفاده می‌شود.

محققان معتقدند که در سال 2023، می‌توان انتظار داشت که قدرت یادگیری عمیق و فناوری‌های هوش مصنوعی و مقیاس سلف سرویس مشتری در متاورس بسیار ارتقا یابد.

کسب و کارها از هوش مصنوعی و اتوماسیون برای مسیریابی و بررسی مشکلات فوری کاربر در زمان واقعی استفاده خواهند کرد.

مدل‌های زبان بزرگ (LLM) در کمک به برندها در درک نیازهای مشتری در این فضاهای جدید نقش مهمی دارند.

سلف‌سرویس با استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی مبتنی بر یادگیری عمیق می‌تواند به مشتریان در مرتب‌سازی سؤالات ساده‌تر کمک کنند. کار انسانی را کاهش داده و کارگزاران را آزاد کنند تا در موارد سخت‌تری وارد عمل شوند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها