چرایی هک نشدن واکسن کووید 19

0
33

با شیوع کروناویروس، سازمان‌های بهداشتی و درمانی بیشتر از قبل مورد حمله سایبری قرار گرفته‌اند؛ اما چه عواملی باعث شده که سازمان‌های تولید کننده واکسن کووید 19 و سازمان های وابسته‌ی آن از این حملات سایبری در امان باشند؟

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، شرکت‌های بزرگ از متخصصان سایبری استفاده می‌کنند؛ اما شرکت‌های کوچک و گمنام فاقد این تجهیزات هستند؛ اما چگونه هیچ حمله‌ی سایبری به آن‌ها انجام نشده است.

کورمن مشاور ارشد آژانس امنیت سایبری ایالات متحده (CISA) است و از سال گذشته در حال کار بر روی کارگروهی با هدف محافظت از زنجیره تأمین واکسن COVID-19 از تهدیدات سایبری است.

همانطور که می دانید سازمان‌های بهداشتی و درمانی از بزرگترین قربانیان موج حملات سایبری طی چند سال گذشته بوده‌اند و در طی همه گیری میزان حملات آن‌ها بیشتر شده است.

کورمن نگران کمپانی‌هایی مانند Pfizer و Moderna نبود. این شرکت‌های بزرگ همه از متخصصان امنیت سایبری داخلی استفاده می‌کنند. او نگران شرکتهایی بود که ماده mRNA می‌سازند؛ گروه‌های کوچک و ناشناسی که ماده اولیه واکسن را تولید می‌کنند و در مبحث امنیت سایبری هزینه نکرده‌اند.

حمله سایبری به هر یک از آن‌ها می‌توانست باعث کاهش سرعت تولید واکسن شود و این برای سلامتی کشور بسیار هزینه دارد.

رویکرد ایالات متحده در تولید واکسن COVID-19 از طریق Operation Warp Speed ​​انجام می‌شود؛ یک پروژه 10 میلیارد دلاری که شامل مشارکت بین شرکت‌های پزشکی و آژانس‌های مختلف در دولت فدرال، از جمله سازمان غذا و دارو، وزارت دفاع و وزارت بهداشت و خدمات انسانی است.

Beau Woods، مشاور ارشد CISA که در کارگروه COVID-19 کار می‌کند؛ می‌گوید: “Operation Warp Speed ​​به طور کلی در حدود 30 شرکت بزرگ مرتبط با واکسن‌ است.

CISA یکی دیگر از آژانسهای فدرال است که وارد Operation Warp Speed شد. این بخشی از وزارت امنیت داخلی است و مسئول کمک به دولت و بخش خصوصی در زمینه امنیت سایبری است.

در طول Operation Warp Speed ​​، از CISA خواسته شد تا برای امنیت 30 نفر از کارکنان اصلی فعالیت کند. “CISA توانایی ارائه خدمات محافظتی، پیشگیرانه و پاسخ به زیرساخت‌های حیاتی تعیین شده را دارد.

شرکت فناوری اطلاعات سلامت سرنر یکی از گروه‌هایی بود که با CISA و گروه ویژه کار می‌کرد. سرنر به برنامه سازمان‌هایی که واکسن تزریق می‌کردند؛ کمک می‌کرد و سوابق الکترونیکی سلامت آن‌ها را مدیریت می‌کرد.

در طی سال گذشته این روابط، گروه ویژه و CISA به شرکت‌ها کمک کردند تا به تهدیدات سایبری پاسخ دهند.

این ارتباطات می‌تواند به آینده انتقال داده شده و به سازمانهای بهداشتی کمک کند تا تهدیدات سایبری را مدیریت کنند.

وی می‌گوید کارهایی که گروه ویژه در زنجیره تأمین واکسن انجام داده می‌تواند الگویی برای پروژه‌های دیگر در آینده باشد.

تاکنون، روند تولید و توزیع واکسن COVID-19 با هیچ حمله سایبری مورد حمله قرار نگرفته و به تأخیر نیفتاده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها