چرا خودرو های آینده به درد نمی‌خورند؟

0
114

خودروهای آینده به درد نمی‌خورند،چراکه سازندگان برای پول درآوردن تلاش دارند تا سرویس و خدمات اجباری پولی را به آن اضافه کنند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، به زودی صندلی‌های گرم‌کن، کلید استارت از راه دور و سایر امکانات رفاهی موجود در خودرو از طریق هزینه‌ی اشتراک ماهیانه در دسترس قرار می‌گیرند.

از آنجایی که فرایند ساخت خودروها گران‌تر شده و سود کمتری دارد، خودروسازان راه‌های جدیدی را برای به دست آوردن پول بیشتر در پیش گرفته‌اند.

هزینه‌ی اشتراک ماهیانه ویژگی‌های خودرو، مانند صندلی‌های گرم شونده یا استارت کی لس، آخرین تلاش‌ خودروسازان برای دریافت پول از مردم است.

در اوایل این هفته، برخی از رسانه‌ها متوجه شدند که BMW در تعدادی از کشورها، از جمله کره جنوبی، برای صندلی‌های گرم کن اشتراک ماهیانه 18 دلاری می‌فروشد.

این خودروساز آلمانی قبلاً تلاش کرده بود و نتوانست مشتریان را وادار به پرداخت 80 دلار در ماه برای ویژگی به Apple CarPlay و Android Auto کند.

در این راه بی‌ام‌و تنها نیست. فولکس واگن، تویوتا، آئودی، کادیلاک، پورشه و تسلا همگی با هزینه‌های اشتراک، گزینه‌های خاصی مانند ویژگی‌های کمک راننده یا تشخیص صدا را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

این یک روند نگران کننده است، با توجه به اینکه مردم از آن متنفرند.

در اوایل سال جاری، Cox Automotive از 217 نفر که قصد خرید خودروی جدید را در دو سال آینده داشتند، یک نظرسنجی انجام داد.

تنها 25 درصد گفتند که تمایل دارند برای باز کردن قفل یک ویژگی در وسیله نقلیه خود هزینه ماهانه یا سالانه بپردازند. 75 درصد باقیمانده گفتند به هیچ عنوان این کار را انجام نمی‌دهند.

به نظر می‌رسد اکثر طرح‌های اشتراک عمدتاً از سوی خودروسازان لوکس انجام می‌سود. با توجه به اینکه مشتریان آنها ثروتمند هستند و راحت‌تر می‌توانند هزینه سالانه یا ماهانه را پرداخت کنند.

سال گذشته، جنرال موتورز اعلام کرد که بیش از 2 میلیارد دلار از خدمات اشتراک داخل خودرو درآمد کسب کرده است.

 

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها