چرا فناوری دیجیتالی جدید ستون فقرات تولید صنعتی و اقتصاد جهانی است؟

0
181

برگزاری کنفرانس “Polytech Days” در برلین توسط دانشگاه پلی تکنیک سنت پترزبورگ روسیه (SPbPU): چرا فناوری جدید دیجیتالی پشتوانه تولید صنعتی و اقتصاد جهانی است؟

به گزارش کالاسودا و به نقل از آر تی، بهترین راه برای تست هواپیما، کاهش زمان تولید یا استفاده بیشتر از تحقیقات علمی چیست؟ به گفته دانشگاه پلی تکنیک سنت پترزبورگ روسیه (SPbPU) فناوری و همکاری دیجیتال کلید اساسی این امور هستند.

پروفسور آندره رودسکی، رئیس دانشگاه پلی تکنیک پترز بزرگ گفت: “فناوری دیجیتال همه چیز است و قادر است دینامیک و تغییرات جهانی و توسعه را تعیین کند.”

مهندسی دیجیتال، همزاد دیجیتال یا دوقلوی دیجیتال (Digital Twin) ، فناوری‌های افزودنی، مواد جدید و روباتیک و موارد دیگر همه جزو آخرین روند دیجیتال هستند که بر عملیات تولیدی تأثیر گذاشته و تغییرات اساسی در بازارهای آینده را به وجود خواهد آورد. دانشگاه پلی تکنیک سن پترزبورگ در اولین کنفرانس بزرگ خود در خارج از کشور درمورد اهمیت فناوری صنعتی دیجیتال و نشان دادن پیشرفتهای فن آوری، از نزدیک به 400 نفر از افراد آکادمی، تجاری و سیاسی استقبال کرد.

پروفسور رودسکی گفت: “ادغام فن آوری دیجیتال از طریق تعداد زیادی از برنامه‌های نرم افزاری، امکان طراحی، ساخت و از همه مهمتر استفاده از دوقلوی دیجیتال (Digital Twin) را ممکن می‌سازد.”

فناوری دوقلوی دیجیتال به تولید کنندگان این امکان را می‌دهد که رفتار یک فرآیند یا یک جسم فیزیکی مانند اتومبیل و هواپیما را در یک محیط مجازی دوباره بازیابی کنند. این بدان معناست که تولید کنندگان می‌توانند خطاهایی را قبل از وقوع پیش بینی کرده و مدت زمان لازم برای تبدیل ایده به یک محصول واقعی را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

دانشگاه پلی تکنیک سنت پترزبورگ روسیه (SPbPU) اولین کسی بود که در روسیه یک دوقلو دیجیتال اتومبیل ایجاد کرد. این وسیله نقلیه برای اولین بار در زمان پوتین در سال 2017 آغاز شد. محققان موفق شدند زمان چرخه تولید را از 5-7 سال به فقط دو سال و چهار ماه کاهش دهند.

محققان SPbPU به عنوان “یکی از رهبران در زمینه طراحی دیجیتال، مدل سازی و ایجاد دوقلوهای دیجیتال برای سیستم‌های پیچیده مکانیکی”، در همکاری نزدیک با شرکتهای معتبر آلمانی و جهانی از جمله زیمنس AG، AIRBUS, Philips GmbH, SAP SE, Robert Bosch و Boeing فعالیت دارند.

آندری سبولف، نماینده تجارت روسیه در آلمان، در گفتگو با هیئت دانشگاه گفت: “پلی تکنیک یک نماد و یک آزمایشگاه جدی برای صنعت مدرن روسیه است.” وی افزود: “این دانشگاه بین المللی با محوریت و هدف از بین بردن موانع، ایجاد مشارکت‌های جدید و تحقق پروژه‌های نوآورانه فعالیت دارد”.

SPbPU در ابتکار عمل ملی فناوری روسیه با الهام از استراتژی صنعت آلمان، نقش مهمی را برعهده دارد.  این شامل استفاده از فن آوری های دیجیتالی جدید برای بهینه سازی تولید، تقویت رشد صنعتی و افزایش رقابت در سراسر جهان است.

SPbPU تنها با بیش از 50 سازمان آموزشی و پژوهشی در آلمان، همکاری‌های مثمر ثمری دارد. بیش از 20 دانشگاه از جمله دانشگاه فنی برلین، دانشگاه اشتوتگارت و دانشگاه فنی مونیخ با این دانشگاه در ارتباط هستند. این معاون گفت: SPbPU همچنین با مؤسسات کوچکتر کار می‌کند. مسئول دانشگاه در ادامه اذعان داشت که “ما به روابط خود با دانشگاه‌های آلمان ادامه داده و از آن بهره مند می‌شویم.”

“بر خلاف آشفتگی سیاسی، روابط ما با اروپا، دانشگاه‌های اروپایی و آلمان در چند دهه گذشته رشد باورنکردنی را تجربه کرده است”.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها