چرا مارک زاکربرگ از تیک تاک می‌ترسد؟

0
388

موسس و مدیر فیس بوک به صراحت اعلام کرده است که از شبکه اجتماعی چینی تیک تاک خوشش نمی‌آید.

به گزارش کالاسودا و به نقل از mashable،  اگر بخواهیم این موضوع را واکاوی کنیم متوجه رشد دیوانه‌وار تیک تاک حتی بر اساس استانداردهای فیس بوک می‌شویم.

به گفته موسس تحقیقاتی «سنسور تاور» اپلیکیشن ویدئویی تیک تاک در سال 2019 بیش از 738 میلیون بار دانلود شد و از این منظر اینستاگرام و فیس بوک را در هم شکست.

تنها یک برنامه و آن هم واتساپ بود که توانست جلوی تیک تاک بایستد، اما این رتبه بندی تهدیدات تیک تاک علیه دار و دسته فیس بوک را کم نخواهد کرد.

تعداد دانلودهای تیک تاک در سال 2019 بیش از 44 درصد از مجموع دانلودهای این اپلیکیشن را در بر می‌گیرد و با فیلتربودن فیس بوک در چین،رشد تیک تاک که در چین به آن Duoyin می‌گویند، کتمان ناپذیر است.

زاکربرگ {و آمریکا} به همین دلیل احساس خطر کرده است.

زاکربرگ در سال 2017 نتوانست کمپانی Musical.ly  را بخرد و خرید این کمپانی موسیقی آنلاین توسط ByteDance {مالک تیک تاک} فشار مضاعفی را به فیس بوک وارد کرد.

با رشد سریع تیک تاک در جهان و آمریکا، نه تنها راکربرگ، بلکه مقامات رسمی نیز سعی کرده‌اند مستقیم و غیر مستقیم جلوی آن را بگیرند  و ممنوعیت استفاده از آن توسط نیروهای ارتشی{لینک} {لینک}با اسم امنیت ملی حکایت از این موضوع دارد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها