چرا کاربران آیفون باید از حملات فیشینگی بترسند؟!

0
402

کالاسودا_کاربران آیفون معمولا بیش از دیگر کاربران در معرض خطر قرار دارند. درواقع افرادی که آیفون  دارند همیشه از سوی هکرهای قدرتمند در معرض حمله هستند.

البته این بدین معنا نیست که آیفون ساختاری ضعیف دارد، بلکه بدین معناست که همواره در معرض توجه بوده و البته احتمالا خواهد بود.

جدیدترین موج حملات فیشینگی

اگر آیفون باز باشید، شاید برایتان جالب باشد بدانید که مجرمان سایبری و هکرها این بار با فریب کاربران گوشی‌های آیفون، قصد دارند آنان را به دام حملات فیشینگی انداخته و اطلاعاتشان را به سرقت ببرند.

درواقع مجرمان سایبری و هکر‌ها این بار با فریب کاربران گوشی‌های آیفون، قصد دارند آنان را به دام حملات فیشینگی انداخته و اطلاعاتشان را به سرقت ببرند.

فیشینگ چیست؟

شاید شما هم مثل بسیاری از افراد با مفهوم واژه فیشینگ آشنا نباشید، پس بد نیست بدانید که واژه فیشینگ یا Phishing که مختصرا از عبارت Password Harvesting Fishing به معنای “به دست آوردن رمز عبور از طریق طعمه” به دست آمده و ساخته شده است، یکی از حملات سایبری شناخته شده مبتنی بر مهندسی اجتماعی است که با فریب دادن کاربران موردنظر اطلاعات محرمانه و خصوصی آن‌ها از جمله رمز عبور، اطلاعات حساب بانکی، اطلاعات شخصی و محتوای به اشتراک گذاشته شده آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی را به دست می‌آورند.

کلاهبرداری های اینترنتی

حالا گزارش‌های بسیاری مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از کاربران گوشی‌های آیفون و دستگاه‌های الکترونیکی اپل در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد هکر‌ها با ارسال یک پیام با ذکر نام apple Care که وظیفه پشتیبانی از کاربران محصولات اپل را بر عهده دارد، تعداد زیادی از کاربران را قربانی حملات فیشینگی کرده اند؛ به گونه‌ای که اعتماد آن‌ها را با مشاهده نام apple Care جلب می‌کردند و از آن‌ها می‌خواستند که بر لینک موجود در پیام مربوطه کلیک کنند.

 قربانیان نیز با کلیک بر لینک مذکور و ورود به وب سایت‌های آلوده موردنظر هکرها، و سپس ورود اطلاعات حساب کاربری گوشی آیفون و برخی دیگر از اطلاعات شخصی شان، به دام این کلاهبرداران اینترنتی می‌افتند.

کلاهبرداری به سبک هکرها

با اینکه شرکت اپل تاکنون در خصوص اظهار نظر رسمی درباره این حملات فیشینگی و سایبری سکوت کرده است، اما به گفته یکی از سخنگویان این شرکت، تمامی کلاهبرداری‌های اینترنتی و حملات سایبری مربوط به گوشی‌های آیفون از سوی متخصصان اپل مورد بررسی‌های دقیق و پیگیری‌های آتی قرار خواهند گرفت.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید