چرا کاربران اندرویدی به آیفون‌های قدیمی سوئیچ می‌کنند؟

0
43

مطالعه جدید توسط CIRP نشان می‌دهد کاربران اندرویدی تمایل بیشتری به خرید آیفون‌های قدیمی پیدا کرده‌اند.

به گزارش کالاسودا، این مطالعه نشان می‌دهد که طیف ثابتی از کاربران در حال انتقال از اندروید به iOS هستند که بین ۱۱ تا ۱۹ درصد از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ در نوسان بوده‌اند.

جالب توجه اینکه سال ۲۰۲۲ شاهد بالاترین هجوم با ۱۵ درصد بودیم که نشان‌دهنده اوج بالقوه قبل از کاهش مشاهده‌شده در سال ۲۰۲۳ بوده است.

این ثبات ممکن است به پیچیدگی‌های ذاتی مرتبط با سوئیچینگ سیستم عامل از جمله انتقال داده و تطبیق با یک رابط کاربری جدید، نسبت داده شود.

با این حال، هنگام بررسی عادات خرید کاربران اندرویدی، داده‌ها چرخش جالبی پیدا می‌کنند.

برخلاف کاربران فعلی آیفون که به‌روزرسانی می‌کنند و اغلب به جدیدترین مدل‌ها علاقه دارند (تنها ۲۱ درصد مدل‌های قدیمی‌تر را انتخاب می‌کنند)، بخش قابل‌توجهی (۲۹ درصد) از سوئیچ کنندگان اندروید به سمت iPhone SE 3، ۱۲ یا ۱۳ (از جمله نسخه مینی) جذب می‌شوند.

این روند فراتر از این مدل‌های خاص است، و سوئیچرها تمایل بیشتری برای خرید آیفون‌های قدیمی‌تر به طور کلی نشان می‌دهند.

اما طبق تحلیل CIRP دلایل بالقوه‌ای پشت این سوئیچ کردن قرار دارد که بخش اعظم آن به بودجه اندرویدی‌ها برای خرید گوشی مربوط می‌شود.

اغلب آنها گوشی‌های اندرویدی با قیمت پایین می‌خرند و بنابراین ساخت مدل مقرون به صرفه آیفون یا مدل‌های قدیمی با قیمت کم، می‌تواند آنها را ترغیب به سوئیچ کردن کند.

همچنین اکوسیستم یکپارچه اپل نیروی محرکه خوبی برای سوئیچ کردن از اندروید به آی او اس است.

ویژگی‌هایی مانند iMessage، FaceTime  وادغام یکپارچه AirPods جذابیت قابل توجهی دارند،حتی اگر نیازی به داشتن جدیدترین و گران‌ترین مدل آیفون نباشد.

این نشان می‌دهد که سوئیچرها مزایای اکوسیستم اپل را بر ویژگی‌های پیشرفته موجود در مدل‌های پرچمدار اولویت می‌دهند.

همچنین این مطالعه تضاد جالبی را در بین گروه سوئیچ کننده‌های اندرویدی نشان می‌دهد.

در حالی که بخش قابل توجهی از مدل‌های قدیمی‌تر حمایت می‌کنند، تعداد شگفت‌آور بالایی (یعنی ۳۷ درصد) جدیدترین مدل‌های Pro یا Pro Max را انتخاب می‌کنند.

این نشان دهنده وجود احتمالی دو بخش مجزا در جمعیت شناسی تعویض کننده اندروید است. یکی ارزش و مقرون به صرفه بودن را در اولویت قرار می‌دهد و دیگری به دنبال ویژگی‌ها و وضعیت برتر مرتبط با جدیدترین آیفون‌های ممتاز است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها