دانلود ها

چشمان این روبات با شما حرف می زند

کالاسودا_اخیرا روبات هوشمند و ژاپنی جدیدی اختراع شده که می تواند از طریق چشمانش با کاربران ارتباط برقرار کند.این روبات نابغه می تواند یک پدیده منحصر به فرد در ارتباطات محسوب شود.

ارتباط چشمی با ربات ها جذاب است؟

انسان‌ها معمولا نگاه کردن به روبات‌هایی را که بیگانه به نظر می‌رسند، ناخوشایند می‌دانند و تعامل با این گونه روبات‌ها برایشان دشوار است اما ممکن است یک روبات جدید، این مشکل را حل کند.

مکانیسم این روبات هوشمند چیست؟

روبات تقلیدی بیان احساسات یا سیر (SEER) توسط یک دانشجوی ژاپنی به نام تاکایوکی تودو ابداع شده و تجربه ای کاملا متفاوت محسوب می‌شود. این روبات، دارای ظاهری شبیه به انسان است و حتی می تواند حالات و رفتارهای انسان ها را نیز تقلید کند و به نزدیکترین شخص در اطراف خود واکنش نشان می‌دهد.

حالات این روبات، به دو دسته تقلید و تماس چشمی تقسیم می‌شود که هر دو مورد، مبتنی بر دوربینی هستند که ویژگی‌های چهره را در زمان واقعی تشخیص می‌دهد و ردیابی می‌کند.

از تقلید تا تکرار رفتار

سیر در حالت تقلیدی، محل قرار گرفتن ابروها، پلک‌ها و سر شخص را منعکس می‌کند. این حالت، بی‌نقص نیست زیرا معمولا ربات به خاطر وجود داده‌های بی‌نظم چهره، دچار لرزش می‌شود؛ اما این موارد در نسخه جدیدتر آن، اصلاح شده‌اند. حالت‌های طبیعی چهره انسان‌ها معمولا پرمعناتر هستند، اما این چهره کوچک با چشمانی که واقعی به نظر می‌رسند، تا حدودی از عهده تاثیرگذاری عمیق برمی‌آید.

از تماس چشمی تا ارتباط عاطفی

حالت تماس چشمی روبات، امکان تعامل بی‌وقفه با نزدیکترین شخص را فراهم می‌کند؛ اما این توانایی، مانند تماس چشمی ربات‌های دیگر نیست. نگاه کردن به سیر، مانند نگاه کردن به جلوه‌های بصری است و موجب احساس همدردی بیننده با این ربات می‌شود. این احساس، بیشتر ناشی از چهره طبیعی کودکانه و چشمان واقعی سیر است.

جالب است بدانید این روبات، تنها یک پروژه هنری به شمار می‌رود؛ اما فناوری ورای ساخت آن، طوری است که می‌توان انتظار داشت در آینده به یک دستیار مجازی تبدیل شود.

روبات های هوشمند ژاپن

سازندگان یک روبات فضانورد ژاپنی (به نام کایروبو) متن گفتگوی از پیش برنامه‌ریزی نشده این دستگاه با یک فضانورد ژاپنی (کوئیچی واکاتا) را منتشر کردند که نخستین مورد ثبت شده از گفتگوی ارادی، ابتکاری و مستقل یک ماشین ساخت انسان است. این روبات در ماه اوت با یک سفینه حامل تدارکات برای ایستگاه بین‌المللی فضایی به فضا پرتاب شد و روز ۱۰ اوت به این ایستگاه رسید. کایروبو و واکاتا در مورد هدیه کریسمس و بی‌وزنی گفتگو کردند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید

مطالب اخیر

تولید ۱.۲۷ میلیون خودرو برقی توسط خودروسازان آلمانی

خودروسازان آلمانی در سال ۲۰۲۳ بیش از ۱.۲۷ میلیون خودرو برقی تولید کرده و از…

3 روز پیش

خلاصه افتتاحیه WWDC 2024 در ۱۰ دقیقه

به گزارش کالاسودا، در این ویدئو خلاصه ۱۰ دقیقه‌ای از رونمایی‌های نرم افزاری اپل در…

4 روز پیش

حرکت عجیب یا معقولانه ترکیه علیه خودروهای چینی

ترکیه  علیه خودروهای چینی تعرفه ۴۰ درصدی اعمال می‌کند. به گزارش کالاسودا، در سال ۲۰۲۳،…

6 روز پیش

رونمایی از شاسی بلند Luxeed S9؛ محصول مشترک هوآوی و چری علیه تسلا

Luxeed S9؛ جدیدترین خودرو برقی، محصول مشترک هوآوی و چری در پاسخ به تسلا مدل…

1 هفته پیش

همه چیز درباره خودرو برقی تسلا مدل ۲

خودرو برقی تسلا مدل ۲ پر مخاطب ترین خودروی برقی است که جهان تقریبا چیزی…

1 هفته پیش

کشف دلیل اصلی التهاب روده توسط محققان انگلیسی

گروهی از محققان انگلیسی مدعی شدند با تجزیه و تحلیل ژنتیکی دلیل اصلی التهاب روده…

1 هفته پیش