چطور اسناد تکراری را در گوگل شیت پاک کنیم؟

0
1557
چطور اسناد تکراری را در گوگل شیت پاک کنیم؟

گوگل شیت این روز ها کاربردهای بسیار زیادی برای کاربران دارد و به سادگی می توان به صورت گروهی به وارد کردن و دریافت اطلاعات از طریق آن پرداخت. در این بخش قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که چطور اسناد تکراری را در گوگل شیت پاک کنیم.

روش اول بسیار ساده است و کمتر از یک دقیقه می توان اسناد و بخش های تکراری را حذف کرد. برای این کار روی یک سلول خالی کلیک کرده و عبارت UNIQUE= را تایپ کرده و سطر و ستون اولیه و آخرین سطر و ستون را در کنار این عبارت و داخل پرانتر مشابه شکل وارد می کنیم.

حال پس از نوشتن این عبارات سطر و ستونی در اختیار شما قرار می گیرد که هیچ اسناد تکراری در آن نیست و تمام بخش های تکراری حذف می شود و شما می توانید به سادگی به آن ها دسترسی پیدا کنید. پس از دریافت جدول جدید برای انتقال به صفحه جدید پس از کپی کردن باید کلیک راست کرده و مشابه مسیر Paste Special > Paste Values Only—otherwise را طی کرده و جدول را در صفحه جدید قرار دهید.گوگل شیت این روز ها کاربردهای بسیار زیادی برای کاربران دارد و به سادگی می توان به صورت گروهی به وارد کردن و دریافت اطلاعات از طریق آن پرداخت

روش دوم از طریق ایجاد افزونه

روش دیگری که برای پاسخ به سوال چطور اسناد تکراری را در گوگل شیت پاک کنیم وجود دارد از طریق بخش Add-On است. با استفاده از این بخش که در بالای گوگل شیت قرار دارد می توانید اسناد تکراری را در گوگل شیت پاک کنید. گزینه Get add-ons را انتخاب کنید و در این بخش باید افزونه ی مورد نیاز خود برای حذف اسناد تکراری را انتخاب کنید. پس از ورود به این بخش Duplicates را تایپ می کنید و افزونه مورد نیاز خود را پیدا می کنید. پس از نصب این افزونه می توانید به ادامه فعالیت خود در گوگل شیت بپردازید. نصب این افزونه مانند بسیاری از افزونه های گوگل بسیار ساده است و تنها نیاز دارید که جیمیل خود را انتخاب کنید.

پس از نصب این افزونه مسیر Add-ons > Remove Duplicates > Find duplicate or unique rows را انتخاب کنید. پس از انتخاب این مسیر کار برای شما بسیار ساده است. در بخش ایجاد شده سطر و ستون اولیه و انتهایی را انتخاب می کنیم و سپس گزینه Duplicates را انتخاب می کنیم. در این بخش تنظیماتی را که نیاز دارید انجام دهید از قبیل حذف سطر خالی و… را شخصی سازی می کنیم و در بخش دیگر گزینه حذف داده های تکراری را انتخاب می کنیم و به این طریق اسناد تکراری موجود در گوگل شیت حذف می شوند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها