چطور در گوگل شیت کلمات را ترجمه کنیم؟

0
1365
چطور در گوگل شیت کلمات را ترجمه کنیم؟

یکی از ویژگی های بسیار جالب در گوگل شیت مربوط به پشتیبانی از گوگل ترنسلیت است. در این بهش با استفاده از گوگل ترنسلیت می توان به سادگی کلمات را ترجمه کرد. به طور کلی با استفاده از فرمولی بسیار ساده می توان به ترجمه مطالب در گوگل شیت پرداخت، از این رو در این بخش قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که چطور در گوگل شیت کلمات را ترجمه کنیم.

همگام سازی گوگل شیت و گوگل ترنسلیت جذابیت های بسیاری برای کاربران گوگل شیت دارد و به سادگی می توان از گوگل ترنسلیت برای ترجمه عبارات استفاده کرد و نیازی به جا به جا کردن میان این دو صفحه نخواهد بود. با توجه به اینکه تعداد  کاربران گوگل شیت رو به افزایش است می توان این موضوع را در نظر گرفت که این فرمول بسیار ساده اهمیت بالایی برای کاربران دارد.

در ابتدا قصد داریم به معرفی فرمول کلی این قابلیت بپردازیم. این فرمول به شرح زیر است:

(”زبان مقصد”,”زبان مبدا”,”متن”)GOOGLETRANSLATE=

در بخش گوگل شیت و در سطر اول می توان تمام کلماتی که نیاز است ترجمه شوند را در کنار یکدیگر قرار داد. تا بتوان پس از نوشتن فرمول قوانین نوشته شده را به صورت کلی روی تمام کلمات اعمال کرد. به عنوان مثال قصد داریم کلمه  Cake را از زبان انگلیسی به زبان چینی تغییر دهیم. این تغییر در کنار سرعت بالا بسیار ساده است. پس از نوشتن کلمه مورد نظر در ستون کناری شروع به نوشتن فرمول کلی می کنیم. در این بخش با نگه داشتن Caps Lock حروف را به صورت بزرگ تایپ می کنیم. توجه داشته باشید که در میان کلمات هیچ فاصله ایی نباید وجود داشته باشد.چطور در گوگل شیت کلمات را ترجمه کنیم؟

پس از نوشتن کلمه مورد نظر پرانتر را باز کرده و بخش های مورد نظر را توسط ” از قسمت های دیگر جدا می کنیم. در بخش اول متن مورد نظر را نوشته، البته در این بخش می توان آدرس کلمه مورد نظر را تایپ کنید.

پس از نوشتن متن در این بخش با ویرگول یک فاصله ایجاد می کنیم. و مطابق فرمول نوشته شده می توانید در بخش دوم زبان مبدا کلمه نوشته شده را معرفی کنید و در بخش دیگر زبان مقصد را مشخص می کنید و پرانتز را می بندید. پس از نوشتن این فرمول و دکمه اینتر شما به معنی کلمه دسترسی پیدا می کنید. توجه داشته باشید که گوگل شیت بیشتر قابلیت های کایکروسافت اکسل را با خود دارد پس می توان برای تمام عبارات یک فرمول نوشته و آن را از مطابق کپی کردن فرمول های اکسل در گوگل شیت نیز برای سایر بخش ها در نظر بگیرید.

در پاسخ به سوال چطور در گوگل شیت کلمات را ترجمه کنیم این موضوع را در نظر بگیرید که زبان های مورد نظر را باید به صورت دو کلمه اصلی آن ها نوشت به عنوان مثال به جای نوشتن زبان انگلیسی باید است از دو کلمه EN استفاده کنید.تا به نتیجه دلخواه خود دسترسی پیدا کنید.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها