چطور مشکل اتصال مک به اینترنت را برطرف کنیم؟

0
1065

یکی از رایج ترین سوالات کاربران مک را باید مشکل اتصال به اینترنت و حل آن دانست. بسیاری از کاربران این مشکل را دارند و با روش های مختلفی می توان این موضوع را برطرف کرد. در این بخش قصد داریم به برسی این موضوع بپردازیم که چطور مشکل اتصال مک به اینترنت را برطرف کنیم.

بسیاری از مشکلات اتصال مک به اینترنت مربوط به تنظیمات دستگاه و روتر و… است و در این بخش به بررسی آن ها می پردازیم مک خود را راه اندازی مجدد کنید

اولین وساده ترین روش برا اتصال به اینترنت را باید ریستارت یا همان راه اندازی مجدد سیستم عامل دانست. راه اندازی مجدد این اطمینان را به کار می دهد که این مشکل نرم افزاری نیست. در این بخش ممکن است پیغامی برای شما اراسل شود که شما را از راه اندازی مجدد صرف نظر کند، با این وجود شما گزینه Reopen Windows when logging back را انتخاب کرده و سیستم عامل خود را ریستارت کنید.

حذف نرم افزار های Login شده در مک

اگر پس از راه اندازی مجدد مشکل شما برطرف نشد و مشکل وای فای همچنان وجود داشت شعی کنید تا ورودی ها نرم افزار ها یا همان بخش های Login شده را حذف کنید. برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید.

در ابتدا بخش system preferences را انتخاب کرده و گزینه Users & Groups را کلیک می کنیم،در این بخش روی تب Login Items کلیک کرده و می توانید تمام نرم افزار های خود را مشاهده کرده و در آن ها را غیر فعال کنید. پس از این کار بار دیگر سیستم خود را ریستارت کنید.

به روز رسانی سیستم عامل

یکی از مهم ترین پاسخ ها برای سوال چطور مشکل اتصال مک به اینترنت را برطرف کنیم مربوط به به روز رسانی سیستم عامل است. البته پیشنهاد می کنیم قبل از به روز رسانی سیستم عامل دستگاه خود یک نسخه پشتیبان از آن ها دریافت کنید.

برای دریافت به روز رسانی سیستم عامل روی لوگوی اپل در سمت چپ کلیک کرده و وارد استور اپل شوید. حال می توانید گزینه Update را انتخاب کرده و در این بخش تمام به روز رسانی ها را انتخاب کنید تا سیستم عامل به روز شوید.

وای فای ثبت شده را حذف کنید

اگر تلاش می کنید که وارد یک سیستم وای فای شوید و آن فعال نمی شود، از این رو باید آن ها را حذف کرد و پس از آن دوباره با وارد کردن رمز عبور را مجدد وارد کرد و برای اتصال به اینترنت تلاش کنید.

برای این کار وارد بخش System Preferences شده و گزینه etwork را انتخاب می کنیم، در بخش سمت چپ وای فای را انتخاب کرده و در بخش Advanced وای فای مورد نظر را حذف کرده و برای اتصال مجدد تلاش کنید.

تغییر لوکیشن به حالت اتوماتیک و Renew DHCD

اگر از شبکه های وای فای متعددی استفاده می کند و یک لوکیشن خاص برای آن ایجاد می کنید، تنظیمات خود را به حالت خودکار بازنشانی کنید. این کار باعث می شود که مک شما با شبکه وای فای جدید ارتباط برقرار کنید.

وارد بخش System preferences شده  و گزیمخ نتورک را انتخاب کنید و سپس بخش لوکیشن را انتخاب کرده و گزینه اتوماتیک را انتخاب کنید. سپس به بخش Advanced رفته و وارد تب TCP/IP شده و روی Renew DHCP Lease کلیک کنید.

اطمینان داشته باشید که آدرس سروی دی ان اس شما درست است

یکی از مهم ترین پاسخ ها برای سوال چطور مشکل اتصال مک به اینترنت را برطرف کنیم اطمینان از آدرس دی ان اس است. توجه داشته باشید که آدرس DNS به درستی پر شده است، ادرس صحیح DNS روی روتر وجود دارد و همچنین می توانید توسط از openDNS یا Google DNS استفاده کنید. برای اطمینان از درست بودن آدرس DNS به مسیر زیر بروید:

برای این کار وارد System Preferences شده و گزینه نتورک را انتخاب کنید، در سمت چپ این بخش گزینه وای فای را انتخاب کنید. Advanced را کلیک کرده  و تب TCP / IP را انتخاب کنید. در این بخش آدرس روتر را روی کاغذ یاد داشت کنید. حال به بخش DNS رفته و اطمینان پیدا کنید که آدرس وارد شده درست است. شما می توانید آدرس سرور DNS را با کلیک کردن (-) علامت اضافه کنید

در این بخش به بررسی برخی مواردی که باعث می شود مشکل اتصال به اینترنت شما برطرف شود پرداختم، با این وجود روش های دیگری نیز وجود دارد که در آینده به بررسی آن ها می پردازیم.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها