چه اتفاقی برای بهترین فناوری‌های CES 2019 افتاد؟

0
334

شرکت‌ها هر ساله و در نمایشگاه CES، جدیدترین و عجیب‌ترین فناوری‌های خود را به نمایش می‌گذارند تا مردم را تحت تأثیر قرار دهند. گاهی اوقات، این یک تلویزیون بزرگ و گران قیمت یا در برخی موارد رایانه بازی است. این می‌تواند یک وسیله نقلیه الکتریکی مفهومی یا یک ربات پیچیده خانگی نیز باشد.

به گزارش کالاسودا به نقل از theverge، اما سوالی که مطرح می‌شود این است که سرنوشت نهایی این محصولات چیست؟. این محصولات در CES رونمایی می‌شوند و ممکن است برخی از آنها طبق برنامه به مرحله عملیاتی نرسند. ما در آستانه‌ی CES 2020 احساس کردیم که بهتر است در مورد محصولات و فناوری‌های بزرگ CES در سال 2019 صحبت کنیم.

تلویزیون OLED ROLLABLE ال جی

تلویزیون OLED متحرک خیره کننده ال جی در ابتدا در نمایشگاه CES 2018 عرضه شد و الجی قول داد تا سال 219 آن را در دسترس کره‌ای‌ها قرار دهد. این اتفاق هرگز رخ نداد و عرضه نهایی این محصول به سال 2020 موکول شد. الجی اعلام کرد که این تلویزیون‌ها ممکن است تا سال 2021 به خارج از کره عرضه نشوند.

الجی قرار است در نمایشگاه CES این هفته نیز یک صفحه نمایش جدید را عرضه کند که مانند یک پروژکتور از سقف به پایان می‌آید.

تلویزیون‌های MICROLED سامسونگ

سامسونگ سالهاست که از فناوری نمایشگر MicroLED بهره می‌برد و آن را با “The Wall” شروع کرد. صفحه نمایش ماژولار 146 اینچی 8K که در CES سال 2018 معرفی شد. با این حال، ظاهراً، سامسونگ قصد تجاری سازی The Wall را دارد.. سامسونگ پس از معرفی نسخه 75 اینچی کوچکتر از نمایشگر MicroLED خود، اعلام کرد که قصد عرضه گزینه‌های بزرگتر را دارد.

لپ تاپ ALIENWARE AREA-51M

Area-51M Alienware یک نوع لپ تاپ مخصوص بازی است. این دستگاه دارای یک پردازنده قوی و پردازنده گرافیکی پیشرفته است. در واقع این لپ تاپ گیمینگ با سخت‌افزاری هم‌سطح با دسکتاپ ارائه شده و قدرتی در حد یک سیستم دسکتاپ دارد.

همبرگر گیاهی IMPOSSIBLE BURGER 2.0

Impossible Foods با ارائه همبرگر گیاهی خود در CES در سال گذشته کمک بزرگی به صنعت غذایی کرد. ارائه نوع جدیدی از Impossible Burger مانند یک محصول فناوری، یک استراتژی بازاریابی عالی بود. مزه این همبرگر گیاهی آنقدر به مزه گوشت نزدیک است که کمتر کسی می‌تواند آن را تشخیص دهد.

خودروهای برقی

با ظهور اتومبیل‌های برقی و وسایل هوشمند در صنعت خودرو در دهه گذشته، CES بیشتر شبیه یک نمایشگاه اتومبیل شده است. شورولت رویاهای اتومبیل برقی خود را با Chevy Bolt، یک نسخه تمام الکتریکی زنده کرد. آخرین نسخه 2020 با برد 259 مایل ارائه می‌شود و ارزانتر و ماندگارتر از تسلا مدل 3 است.

گوشی‌های تاشو

گوشی‌های تاشو به یکی از جالب‌ترین داستان‌های سال گذشته CES تبدیل شدند و برندهای مختلفی در این زمنیه قدم برداشته‌اند امسال نیز بی شک شاهد گوشی‌های تاشو جدیدی خواهیم بود. هواوی و Oppo هر دو از گوشی‌های تاشو مشابه در MWC در فوریه سال گذشته رونمایی کردند. هواوی، Mate X تاشو که در ابتدا قرار بود در ماه سپتامبر راه اندازی شود، به ماه نوامبر موکول شد و به صورت محدود در چین عرضه شد. Huawei Mate X اکنون در دسترس است. مایکروسافت Duo در تعطیلات 2020 راه اندازی می‌شود. موتورولا Razr در اواخر سال جاری راه اندازی شد؛ Oppo هنوز در دست توسعه است؛ Royole FlexPai هم اکنون در دسترس است.

توالت هوشمند KOHLER NUMI 2.0

وسایل خانه هوشمند یکی دیگر از ترند های نمایشگاه CES است. سیستم توالت و حمام هوشمند کوهلر دارای اسپیکر، نورپردازی و و سیستم الکسا است گه در طی یک سال اخیر به روز رسانی های اندکی در آن صورت گرفته است.

نمایشگر E INK با دستیار صوتی گوگل

گوگل طی چند سال اخیر تلاش زیادی کرده است تا فناوری‌های جدید خود را در CES افزایش دهد، به خصوص که جنگ دستیار دیجیتالی آن با آمازون بسیار بالا گرفته است. در سال گذشته، گوگل این فناوری را مطرح کرد که دستیار صوتی‌اش می‌تواند با استفاده از دستگاهی قدرتمندتر در نزدیکی خود، مانند صفحه نمایش هوشمند یا بلندگو خانگی، با دستگاههای دیگر ارتباط برقرار کند. چشم انداز مفهومی گوگل برای این کار، نمایشگر کوچک مدور E Ink بود که می‌توانید روی آینه حمام خود قرار دهید.

تیغ حرارتی ژیلت برای اصلاح صورت

Heated Razor با یک مکانیزم حرارتی در سال 208 ارائه شد. گرمای ایجادشده توسط این ریش تراش، دمای ثابتی را به وجود می‌آورد و این گرمای ثابت به صورت فرد منتقل شده و فرایند اسلاح را بهبود می‌بخشید. طبق گفته کارشناسان این تیغ گرم به نظر در ابتدا جذاب بود، اما ضعف زیادی داشت. کارشناسان در نهایت به این نتیجه رسیدند که بهتر است تنها از حوله‌های گرم استفاده کنید تا بخواهید برای این تیغ ژیلت 20 برابر هزینه بیشتر بپردازید.

تاکسی‌های پرنده Bell

Bell  تحول بزرگی را در آینده حمل و نقل شهری ایجاد کرده است که شامل اتومبیل‌های پرنده هیبریدی-برقی است. اکنون بل چند رندر برجسته از طراحی کابین و ظاهر بیرونی این تاکسی‌های پرنده خود به نمایش گذاشته است اما هنوز یک ماشین واقعی پرنده از بل ارائه نشده است.

 

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها