چه کسی به متاورس اهمیت می‌دهد؟

0
589

«مارکز برانلی» بعد از دیدار با مارک زاکربرگ و در بحبوحه سقوط سهام متا، تلاش می‌کند تا عادلانه به این سوال پاسخ دهد که چه کسی به متاورس اهمیت می‌دهد؟

به گزارش کالاسودا، وی از دنیای اینترنت می‌گوید که بر دو مبنای تبلیغات و ابزار شکل گرفته و قسمت تبلیغاتش دست گوگل است و متا تلاش دارد تا قسمت سخت افزارش را با ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده بگیرد.

اما مارکز انتقاد می‌کند که فیس بوک در این سال‌ها هر برندی که در حوزه مجازی کار کرده را خریده و عملا رقابت را نابود کرده و حالا خودش وسایلی را بیرون می‌دهد که هرچند گران هستند، اما باید و شاید طرفدار ندارند.

به گفته وی متا تلاش دارد کنترل آینده و متاورس را در حوزه نرم افزار، سخت افزار و تبلیغات در دست گیرد و به همین دلیل بوده که فیس بوک را به متا تبدیل کرده و هزینه زیادی هم برایش پرداخت کرده است.

مارکز برانلی از تجربه خود با Meta Quest Pro هزار و ۵۰۰ دلاری می‌گوید که هدست خوبی است و در آینده کوچک و کوچکتر خواهد شد تا مانند عینک یا مانند لنز روی صورت ما بنشیند.

به گفته وی تا اینجای کار یعنی ۲۰۲۲ برای گیم این نوع هدست‌ها خوب به نظر می‌رسند اما برای کارهای عمیق‌تر مانند ویدئو کنفرانسینگ و … باید کمی بیشتر منتظر بود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها