چگونه ایمیل واقعی اینستاگرام را از ایمیل جعلی تشخیص دهیم؟

0
807
چگونه ایمیل واقعی اینستاگرام را از ایمیل جعلی تشخیص دهیم؟

فیس‌بوک به‌تازگی یک ویژگی جدید به شبکه محبوب اینستاگرام اضافه کرده است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا واقعی بودن ایمیل‌های دریافتی از اینستاگرام را بررسی کنند و ایمیل واقعی اینستاگرام را از ایمیل جعلی تشخیص دهند. آیا این ایمیل‌هایی که از اینستاگرام دریافت می‌کنیم واقعی هستند و یا شخصی قصد سوءاستفاده از حساب کاربری ما را دارد؟

فیس‌بوک به‌تازگی یک ویژگی جدید به شبکه محبوب اینستاگرام اضافه کرده است

چگونه ایمیل واقعی اینستاگرام را از ایمیل جعلی تشخیص دهیم؟

ایده این ویژگی جدید به دنبال کلاه‌برداری که ماه گذشته توسط یک شرکت امنیتی گزارش شد؛ به وجود آمد و سپس به یک ویژگی کاربردی تبدیل شد که در بروز رسانی بعدی اینستاگرام به آن اضافه می‌شود. طبق این گزارش، هکرها ایمیلی را به کاربران اینستاگرام ارسال می‌کردند و در آن به نقض حق کپی‌رایت اشاره کرده و کاربر را محکوم می‌کردند. درنهایت به کاربر هشدار می‌دادند که حساب اینستاگرام او ظرف مدت 48 ساعت بسته و غیرفعال خواهد شد و از این طریق قصد داشتند از حساب‌های اینستاگرام آن‌ها سوءاستفاده کنند.

اگرچه این بروز رسانی به‌تازگی رونمایی شده؛ اما در برخی از مناطق در دسترس است و کاربران برحسب منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنند باید منتظر این بروز رسانی جدید باشند.

پیش‌ازاین اینستاگرام چند قابلیت دیگر را به‌منظور امنیت بیشتر کاربران به شبکه خود اضافه کرده بود و اینک این لایه حفاظتی مضاعف می‌تواند از اطلاعات و حریم خصوصی کاربران بیشتر مراقبت کند. بنابراین اگر ایمیلی از اینستاگرام دریافت کردید و به اصالت و واقعی بودن آن شک دارید؛ می‌توانید از طریق مراحل زیر صحت و درستی آن را آزمایش کنید.

چگونه ایمیل واقعی اینستاگرام را از ایمیل جعلی تشخیص دهیم؟

روش تشخیص ایمیل واقعی اینستاگرام

  • در ابتدا برنامه اینستاگرام را بر روی گوشی‌تان باز کنید.
  • روی قسمت Profile کلیک کنید.
  • سپس از گوشه بالا سمت راست بر روی سه خط افقی ضربه بزنید.
  • به تنظیمات بروید و گزینه “Security” را انتخاب کنید.

روش تشخیص ایمیل واقعی اینستاگرام

  • در بخش security، به دنبال گزینه‌ای جدید به نام Emails from Instagram باشید.
  • در این قسمت می‌توانید تمام ایمیل‌هایی که در 14 روز گذشته توسط اینستاگرام برای شما ارسال شده است؛ مشاهده کنید.

در بخش security، به دنبال گزینه‌ای جدید به نام Emails from Instagram باشید.

اکنون ایمیلی را که به آن مشکوک هستید را باز کنید و بررسی کنید که آیا در لیست نمایش داده شده توسط اینستاگرام وجود دارد یا خیر. اگر ایمیل در لیست موجود باشد، به این معنی است که ایمیل معتبر بوده و از سمت شرکت اینستاگرام است. در غیر این صورت ایمیل را نادیده بگیرید و یا حذف کنید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها