چگونه برای هر اپلیکیشنی در ویندوز 10 صدای خاص تنظیم کنیم؟

0
888

ویندوز 10 این امکان را به شما می‌دهد که خروجی صدای هر برنامه‌ای را تنظیم کنید. به عنوان مثال، می‌توانید یک برنامه صوتی را از طریق هدفون خود پخش کنید و یک برنامه دیگر را از طریق بلندگوهای خود پخش کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek؛ این ویژگی در به روزرسانی آوریل 2018 ویندوز 10 اضافه شده است.

برای دسترسی به این قابیلت، می‌توانید روی نماد بلندگو در قسمت اعلان خود راست کلیک کرده و سپس گزینه “Open Sound Settings” را انتخاب کرده یا به قسمت تنظیمات و سپس System> Sound بروید.

در تنظیمات صدا، به قسمت “Other Sound Options” رفته و سپس بر روی گزینه “App Volume And Device Preferences” کلیک کنید.

در بالای صفحه می‌توانید دستگاه‌های خروجی و ورودی پیش فرض را انتخاب کنید.

در زیر آن، گزینه‌هایی برای تنظیم میزان حجم صدا در هر برنامه به صورت جداگانه، و همچنین دستگاه‌های خروجی صدا و ورودی مشاهده می‌کنید.

اگر برنامه در لیست نیست، باید ابتدا آن را باز کرده و از قابلیت پخش صدا یا رکورد صدا در آن استفاده کنید.

در سمت راست و بر روی گزینه‌های کشویی صدا در هر برنامه، روی کلیدهای خروجی “Output” یا “Input” کلیک کنید تا یک دستگاه خروجی یا ورودی متفاوت را به برنامه اختصاص دهید.

صفحه جدید “App volume and device preferences” عملکرد بسیار مشابه با Volume Mixer دارد که به شما این امکان را می‌دهد میزان صدای برنامه‌های مختلف را تنظیم کنید. با این حال، Volume Mixer هرگز به شما اجازه نمی‌دهد دستگاه‌های صوتی خاصی را برای این برنامه‌ها انتخاب کنید. ابزار سنتی Volume Mixer در ویندوز 10 نیز به کار گرفته شده است؛ روی نماد بلندگو در قسمت اعلان خود کلیک راست کنید و ” Volume Mixer ” را انتخاب کنید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها