چگونه می‌توان از اپلیکیشن‌ها در سیستم عامل مک محافظت کرد؟

0
906

شما می‌توانید دستگاه مک خود را با استفاده از یک رمز عبور یا تاچ آیدی ایمن کنید. اما اگر قصد دارید از یک اپلیکیشن خاص به صورت جداگانه در مک محافظت کنید باید از یک برنامه شخص ثالث استفاده نمایید.

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek، ابزار رایگان AppLocker یک پیشنهاد عالی و بهترین گزینه برای افزایش امنیت برنامه‌ها در سیستم عامل مک است.

این برنامه در نوار منو ظاهر شده و به شما این امکان را می‌دهد تا از یک اپلیکیشن با استفاده از رمز عبور به صورت رایگان محافظت کنید. اما برای به روزرسانی بیشتر، پشتیبانی از برنامه‌های متعدد؛ باز شدن محدودیت‌ها و پشتیبانی از Touch ID و قفلگشایی با بلوتوث باید 9/99 دلار بپردازید.

برای شروع برنامه AppLocker را از فروشگاه دانلود کرده و در Mac خود نصب کنید.

وقتی برنامه را باز می‌کنید، در نوار منو یک نماد جدید ظاهر خواهد شد. پنجره‌ای را مشاهده خواهید کرد که از شما می‌خواهد رمز عبور را تنظیم کنید. در اینجا، بر روی دکمه “راه اندازی رمز عبور من/ Setup My Password ” کلیک کنید.

از منوی Preferences ، گذرواژه خود را  تعیین کنید (رمزی را انتخاب کنید که در ذهنتان بماند) و اگر MacBook با Touch ID دارید، می‌توانید گزینه “Enable Touch ID” را فعال کنید.

اکنون بر روی “ذخیره گذرواژه/ Save Password ” کلیک کرده و سپس بر روی دکمه قرمز Close در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید تا از صفحه تنظیمات خارج شوید.

حال به نوار منو بروید و بر روی نماد AppLocker کلیک کنید. برنامه قفل است؛ رمز عبور خود را وارد کرده و روی دکمه “Enter” کلیک کنید تا قفل برنامه باز شود.

قبل از ورود  ابتدا گزینه ” Start at Login ” را فعال کنید. با انتخاب این گزینه هر بار که Mac خود را راه اندازی کنید به طور خودکار برنامه شروع به کار می‌کند و تمام برنامه‌های انتخابی تان را قفل خواهد کرد. سپس، برای افزودن برنامه روی علامت مثبت (+) کلیک کنید.

از پنجره جدید، برنامه‌ی مورد نظرتان را در Mac را جستجو کنید و سپس بر روی آن کلیک کنید تا به لیست برنامه‌های قفل شده در برنامه AppLocker اضافه شود.

در این مرحله برنامه را ببندید و مجددا باز کنید. می‌بینید که AppLocker از شما رمز عبور می‌خواهد.

اگر می‌خواهید برنامه‌ای را از لیست برنامه‌های قفل شده حذف کنید، با وارد کردن رمز عبور وارد AppLocker شوید و سپس بر روی دکمه “X” در کنار نام برنامه کلیک کنید.

AppLocker فقط هنگام راه اندازی یک برنامه کار می‌کند.  اگر برنامه‌ای باز باشد و شما به آن بازگردید ، همچنان در حالت قفل قرار دارد. اگر می‌خواهید برنامه‌های خود را به صورت day-to-day یا روزانه قفل کنید، حتماً هنگام خاموش کردن مک خود از برنامه خارج شوید. همچنین می‌توانید از میانبر ” Command” با “+” استفاده کنید تا فوراً تمام برنامه‌ها قفل شوند.

اگر از برنامه Apple Notes استفاده می‌کنید، می‌توانید از یادداشت‌های فردی نیز با رمز عبور حافظت کنید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها