چگونه هوش مصنوعی مولد قادر است برای متاورس دارایی ایجاد کند؟

0
86

متاورس در اوج همه‌گیری، زمانی که مردم در آرزوی روش‌های بهتری برای ارتباط با یکدیگر بودند، به اوج رسید؛  اما آنقدر مورد بحث قرار گرفت که اکنون با واکنش‌های منفی مواجه شده و مردم آنقدر در مورد آن صحبت نمی‌کنند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat، با این حال، فناوری‌هایی که به متاورس را قدرت می‌بخشند، به سرعت در حال پیشرفت هستند.

یکی از این فناوری‌ها هوش مصنوعی مولد است که از شبکه‌های عصبی یادگیری عمیق برای تولید هنر خلاقانه و سایر ایده‌ها استفاده می‌کند.

جنسن هوانگ، مدیر هوش مصنوعی و سازنده تراشه‌های گرافیکی انویدیا، معتقد است که هوش مصنوعی مولد تحول آفرین است.

از نظر وی یکی از بزرگ‌ترین کاربردهای آن در متاورس است.

شرکت‌های متعددی مانند Stable Diffusion، Promethean AI و Ludo AI از این فناوری‌ها برای تولید اتوماتیک آثار هنری و سایر دارایی‌ها برای بازی‌ها و برنامه‌های کاربردی استفاده می‌کنند.

بدون هوش مصنوعی مولد، مصرف چگونه کنندگان می‌توانند در دنیای مجازی تعامل داشته باشند؟

اکنون می‌توان با هوش مصنوعی مولد جهان‌های مجازی را به صورت سه بعدی ساخت. اکنون می‌توان هوش مصنوعی مولد را برای تصاویر  و فیلم‌ها به کار گرفت.

بسیاری از شرکت‌های متاورس امیدوارند که هوش مصنوعی مولد به ارائه منابعی برای ساختن دنیایشان کمک می‌کند.

هوانگ معتقد است زمانی که اعلان‌های بیشتری را وارد می‌کنید ، مثل متن برای بیان مفهوم، پیشرفت را مشاهده خواهید کرد و تصویر مفهومی بهتر و بهتر خواهد شد.

وی همچنین معتقد است که وقتی در برنامه‌های مختلف Omniverse قابل استفاده مجدد شود، مشخص خواهد شد که هوش مصنوعی مولد به مرحله بالغ‌تری رسیده است.

از نظر وی “متاورس”،  یک محیط مجازی است که در آن نرم افزار هوش مصنوعی را توسعه می‌دهیم.

شما نمی‌توانید نرم افزاری را توسعه دهید که نتوانید آن را آزمایش کنید. شما نمی‌توانید نرم افزاری را که نمی‌توانید آزمایش کنید، مستقر کنید.

دنیا می‌خواهد نرم‌افزار تعریف شود، این همان چیزی است که Omniverse در وهله اول برای آن ساخته شده است.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها