چگونه وب سایت کلاهبردار را شناسایی کنیم؟

0
368

حدود 1.7 میلیارد وب سایت در اینترنت وجود دارد که برخی از آن‌ها کلاهبردار بوده و با هدف سواستفاده از اطلاعات شخصی شما استفاده می‌کنند و یا پول حساب کارتی شما را به سرقت می‌برند.

روش‌های تشخیص یک وب سایت کلاهبردار

بررسی URL وب سایت

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek، اولین کاری که باید قبل از بازدید از یک سایت انجام دهید بررسی نام دامنه است که باید دقیقاً مطابق با سایت مورد نظرتان باشد.

برخی کلاهبرداران سایت‌های جعلی را با نام مشابه و رسمی ایجاد می‌کنند که تفاوت اسم آن‌ها در حد یک حرف است.

مثلاً یک سایت کلاهبرداری با نام rnicrosoft.com که مشابه با microsoft.com است.

ایمیل فیشینگ

دو روش وجود دارد که مجرم سایبری شما را به بازدید از سایت کلاهبرداری تشویق می‌کند. راه اول از طریق “فیشینگ” است. فیشینگ نوعی حمله سایبری است که عمدتاً از طریق ایمیل و ارسال لینک انجام می‌شود.

روش دیگر به عنوان “typosquatting” شناخته می‌شود. Typosquatting همان غلط املایی رایج در نام دامنه است که در ابتدا توضیح دادیم.

به دنبال آیکون قفل باشید

هنگامی که از یک وب سایت بازدید می‌کنید، به دنبال آیکون قفل در سمت چپ URL در نوار آدرس بگردید. این قفل نشان می‌دهد که سایت با گواهی TLS/SSL ایمن شده است.

برای بررسی صحت آن ابتدا روی قفل کلیک کرده و سپس از منوی روی Connection is Secure کلیک کنید.

اگر گواهی معتبر باشد، پیام “گواهی معتبر است/“Certificate is Valid” را مشاهده می‌کنید.

برای جزئیات بیشتر روی آن کلیک کنید.

سیاست‌های حفظ حریم خصوصی

وب‌سایت‌های جعلی معمولاً به اندازه‌ی وب‌سایت‌های واقعی به سیاست‌های حفظ حریم خصوصی توجهی ندارند. بنابراین در وب سایت مورد نظر به دنبال این بخش باشید.

املا، گرامر و رابط کاربری را بررسی کنید

یک اشتباه املایی یا گرامری ممکن است بارها اتفاق بیفتد، حتی در معتبرترین وب سایت‌ها. با این حال، اکثر وب سایت‌ها دارای تیم‌های حرفه‌ای هستند که این اشکالات را برطرف می‌کند. اگر وب سایت مورد نظر مملو از اشتباهات املایی و گرامری است، و دارای یک رابط کاربری مشکوک است، ممکن است تقلبی باشد.

استفاده از اسکنر سایت

اگر می‌خواهید یک لایه محافظتی دیگر بین خود و وب‌سایت‌های کلاهبردار ایجاد کنید، از یک اسکنر سایت مانند McAfee SiteAdvisor استفاده کنید.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها