کابل شارژ اپل، اندرویدی می‌شود؟

0
512

کالاسودا – به نظر می‌رسد که محصولات اپل نیز به‌زودی شارژری همانند شارژرهای اندروید خواهند داشت. شاید این موضوع به این دلیل باشد که اتحادیه اروپا از ارائه کابل‌های اختصاصی راضی نیست.

شاید برایتان پیش آمده که برای رفتن از منزل عجله داشتید و یک شارژر را درون کیف خود انداخته باشید. پس از گذراندن روز طولانی، باتری آیفون خود را رو به اتمام می‌بینید. به کیف‌تان نگاه کرده و می‌بینید شارژری که با خود آورده‌اید، شارژ سامسونگ بوده و نمی‌تواند آیفون شمارا شارژ کند و برای شارژ آن نیاز به استفاده از شارژر مخصوص خود داشته‌اید.

 اگر شما نیز از چنین مشکلاتی خسته شدید، باید بدانید که تنها نیستید. بسیاری از کاربران نیز از شارژرهای اختصاصی آیفون و اندروید خسته شده‌اند. در همین راستا اتحادیه اروپا قصد دارد که قانونی را برای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در نظر بگیرد که همه سازندگان برندهای گوشی از آن تبعیت کنند.

اتحادیه اروپا سعی دارد از شرکت‌های سازنده بخواهد که از پورت‌های یکسان برای گوشی‌های همراه خود استفاده کنند. اما در حال حاضر تعداد کمی از دستگاه‌های سامسونگ از پورت‌های یکسان با دسته‌های بازی PS4 استفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال اپل هنوز از تکنولوژی انحصاری خود به نام lightening Charger در این زمینه استفاده می‌کند. در حال حاضر به نظر می‌رسد که پس از این تصمیم اتحادیه اروپا، اپل در تلاش است تغییری در شارژرهای تایپ سی خود به وجود آورد.

مارگارت وستگر، مدیر بخش Competition اپل دراین‌باره می‌گوید: «با توجه به پیشروی نارضایتی‌ها در این خصوص به‌صورت داوطلبانه به  وجود آمده است،  کمیسیون به زودی یک مطالعه ارزیابی تاثیر را برای ارزیابی هزینه‌ها و مزایایی که این کار می‌تواند برای شرکت داشته باشد، به انجام خواهد رساند.

این موضوع در حال حاضر به صورت یک پیش‌فرض است و باید منتظر تصمیم اتحادیه اروپا در این خصوص بود. حتی اگر اتحادیه اروپا این موضوع را نیز تائید کند، شاید تغییرات تنها در قاره سبز اجرا شده و به آمریکا سرایت نکند. نکته جالب توجه اینکه در این میان بسیاری از کاربران خواسته‌اند در کنار تغییراتی که پورت شارژ اپل خواهد داشت، بهتر است جک هدفون‌ها را نیز مورد بررسی مجدد قرار دهد.

کابل شارژ لاتنینگ اپل، تکنولوژی انحصاری این شرکت برای انتقال اطلاعات و همچنین شارژ کردن دستگاه‌های اپل است که امتیاز آن مختص خود شرکت بوده و جایگزین کابل شارژی قبلی به نام کانکتور ۳۰ پین شده است.  از کابل لایتنینگ اپل برای اتصال دستگاه‌های آیفون، آیپد، آیپاد و … جهت اتصال به مانیتور جانبی، شارژر همراه، دوربین، کامپیوتر، لپ‌تاپ و … استفاده می‌شود.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید