کاهش ۲۰ درصدی ارزش تسلا موتورز با کاهش تقاضا برای خودروهای برقی

0
64

به دنبال کاهش تقاضا برای خرید خودروهای برقی در جهان، ارزش تسلا موتورز بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته است. این باعث شده تا ایلان ماسک زنگ خطر را به صدا در بیاورد.

به گزارش کالاسودا، طبق نوشته بلومبرگ، کاهش ارزش تسلا موتورز به دنبال اعلام فراخوان درآمد از سوی این شرکت در اوایل ماه جاری صورت گرفت که بر اساس آن مدیران اعلام کردن انتظارات خود در بخش رشد فروش را کاهش می‌دهند.

دلیل این امر کاهش تقاضا برای خرید خودروهای برقی اعلام شده است.

طبق گزارش مارکت واچ بعد از این فراخوان سهام تسلا ۱۸.۷ درصد و در کل ماه اکتبر نیز ۲۱.۱ درصد کاهش یافت که بدترین عملکرد ماهانه تسلا از دسامبر ۲۰۲۲ بدین طرف بوده است.

همچنین بعد از اعلام این خبر نیز دارایی‌های شخصی ایلان ماسک نیز کاهش یافت و طبق گزارش سی بی اس ایلان ۲۳۴ میلیارد دلاری به مرد ۱۹۳ میلیارد دلاری تبدیل شد.

بازار خودروهای برقی در زمینی ناپایدار غلت می‌زند و تسلا تنها شرکتی نیست که در کانون آن قرار گرفته است.

دو برند هرتز و فورد هر دو هفته گذشته سرمایه‌گذاری‌های خود را در خودروهای برقی مورد ارزیابی مجدد قرار دادند.

ظاهراً هرتز برای میزان فرسودگی زیاد خودروهای برقی که رانندگان اوبر از این شرکت اجاره کرده بودند، آماده نبود.

به همین خاطر هرتز مجبور شد خودروها را به عنوان منبعی برای رانندگی در اوقات فراغت اجاره دهد که باعث شد شرکت کرایه خودرو با وسایل نقلیه برقی را هم بالا ببرد.

به طور مشابه، فورد نیز اعلام کرد که سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد دلاری برنامه ریزی شده خود را در تولید خودروهای برقی متوقف می‌کند و دلیل آن را کاهش تقاضا برای خرید خودروهای برقی اعلام کرد.

بدین ترتیب حتی تسلاموتورز ایلان ماسک به عنوان اسب تک شاخ در تولید خودرو از روند آزاردهنده اقتصاد کلان در امان نمانده و مجبور به کرنش در بازار شده است.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها