کروناویروس چیست؟ اپل 2 تریلیون دلاری شد!

0
664

سازنده آیفون که در دهه 1990 در آستانه ورشکستگی قرار گرفت، اولین کمپانی در تاریخ آمریکا شد که ارزشش از 2 تریلیون دلار فراتر رفت.

به گزارش کالاسودا و به نقل از سی نت، دوسال پیش بود که سرمایه گذاران وال استریت اپل را 1 تریلیون دلاری کردند و لقب با ارزش‌ترین کمپانی جهان را به خود اختصاص داد.

و امروز علی رغم شیوع کروناویروس و خراب شدن اغلب کسب و کارها ارزش اپل دوبرابر از آن زمان شده و برای اولین بار از رقم 2 تریلیون دلار عبور کرد.

روز چهارشنبه ساعت 7:53 صبح به وقت پاسیفیک 19 اوت ارزش هر سهم اپل به رقم 467.55 دلار رسید که ضربدر 4.277 میلیارد سهم کنیم به رقم 2 تریلیون دلار می‌رسیم.

{گفتنی است شرکت آرامکو عربستان در سال 2019 برای مدت کمی 2 تریلیون دلاری شده و سپس تنزل یافت.به دلیل کاهش قیمت نفت اکنون 1.82 تریلیون دلاری است}

این بدان معناست که سهام اپل علی رغم خاموش شدن کارخانجات سازنده قطعات آیفون در چین امسال 60 درصد رشد پیدا کرده است و جالب‌تر اینکه فروش آیفون نیز کمتر از حد انتظار بوده است.

کاربران اپل به قدری به محصولات این کمپانی علاقمند بوده و اعتماد دارند که عی رغم قرنطینه کرونایی همچنان به خرید خود {اغلب آنلاین} ادامه دادند.

بدین ترتیب 2 تریلیون دلاری شدن اپل معادل قدرت اقتصادی 8 کشور بزرگ جهان است.

اما با رشد بیش از حد اپل، تیم کوک مدیر اجرایی به کنگره دعوت شده تا به سوالات مربوط به قوانین ضد انحصار در بازار جواب دهد.{لینک}

به دنبال اپل، دو کمپانی آمازون و مایکروسافت هستند که ارزششان در بازار سرمایه به 1.7 تریلیون دلار می‌رسد و در تعقیب اپل برای رسیدن به قله 2 تریلیون دلاری هستند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها