کشف نقص امنیتی روی اپلیکیشن تشخیص چهره Clearview AI

0
637

اپلیکیشن تشخیص چهره Clearview AI نشت گسترده، تشخیص چهره، فضای ذخیره سازی ابری و موارد دیگر را در دسترس هکرهای بالقوه قرار می‌دهد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از techtimes، کد منبع هوش مصنوعی Clearview و همچنین برنامه آن در معرض خطای امنیت سایبری قرار گرفته است؛ اما این شرکت در حال حاضر ادعا می‌کند فقط سازمان‌های اجرای قانون به نرم افزار آن دسترسی دارند.

TechCrunch گزارش داده است كه يك سرور در دسترس وجود دارد كه توسط مدير ارشد امنيتي در شركت SpiderSilk كشف شده است كه به هر كسي اجازه می‌دهد كه به عنوان يك كاربر جديد ثبت نام كند و وارد سیستم شود.

این دومین نقص در سیستم امنیتی Clearview است که کارشناسان به آن دست یافتند. اولین مورد در ژانویه بود که نیویورک تایمز اظهار داشت که نرم افزار تشخیص چهره این اپلیکیشن دارای بیش از میلیاردها تصویر از وب سایت‌ها، سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی است و به همه این تصاویر می‌تواند دسترسی داشته باشد.

استارتاپ Clearview A.I. با بیان اینکه این نرم افزار فقط در دسترس دستگاه‌های اجرای قانون است، از خود دفاع کرد.

اپل همچنین اخیراً به دلیل نقض قوانین این برنامه را مسدود کرد. سیستم Clearview A.I. نیز پس از عمومی شدن این خبر با انتقاد شدید از سایر شرکتهای فناوری و همچنین مقامات ایالات متحده روبرو شده است. به فیسبوک، توئیتر و یوتیوب اعلام شده که Clearview را متوقف کنند، همچنین به ادارات پلیس گفته شده است که از این نرم افزار استفاده نکنند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها