امنیت

داده هایتان را با این کلید قفل کنید: کلید امنیتی تایتان گوگل در کشورهای مختلف

کلید امنیتی تایتان گوگل در کشورهای مختلفی مانند کانادا، ژاپن، بریتانیا و فرانسه به فروش می رسد و احتمالا به زودی نیز به دیگر کشورهای دنیا خواهد رسید.

این کلید یک سال پس از اینکه وارد کشور ایالات متحده آمریکا شد، مجوز ورود به فروشگاه های آنلاین گوگل در کشورهای کانادا، ژاپن، بریتانیا و فرانسه را گرفت. اگر در حال کار با داده های حساس در یکی از این کشورها هستید، شاید خوب است که روی خرید این دستگاه و ارزش آن فکر کنید.

راه حل امنیتی فیزیکی با کلید

کلید امنیتی Titan گوگل یک راه حل امنیتی فیزیکی (مشابه رقابت با Yubico و Feitian) برای احراز هویت دو مرحله ای مبتنی بر سخت افزار را برای استاندارد FIDO است که به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از این کلید به تعدادی برنامه و مرورگر وارد شوید و به جای اینکه به یک گذر واژه نسبتا ضعیف اعتماد کنید، می توانید این کا را به یک کلید فیزیکی بسپارید و اطلاعات خود را قفل کنید!  این کلید می تواند از طریق USB ، NFC یا بلوتوث به دستگاهی که نیاز به تأیید اعتبار دارد، متصل شود.

اما این کلید سخت افزاری چیست؟

کلید ‌امنیتی تایتان یک دستگاه کوچک USB شکل و مشابه یوبی‌کی است و دارای احراز هویت دو عاملی (2FA) مبتنی بر سخت‌افزار برای حساب‌ های آنلاین با بالاترین سطح حفاظت در برابر حملات فیشینگ است.کلید‌امنیتی تایتان در حال حاضر به طور گسترده‌ای در ایالات‌ متحده‌آمریکا موجود است و پکیج داخلی آن شامل موارد زیر است:  کلید ‌امنیتی USB،  کلید ‌امنیتی بلوتوث،  تبدیل USB-C به  USB-A، کابل اتصال USB-C به USB-A که می توانید همه را در پکیج 50 دلاری تهیه کنید.

کلیدی برای جلوگیری از حملات فیشینگ

این کلید اولین بار در کنفرانس گوگل در سانفرانسیسکو به نام google cloud next رونمایی شد و به کاربران وعده داد که آنها را در مقابل حملات فیشینگ محافظت خواهد کرد. این موضوع در واقع در پی این به ذهن گوگل رسید که روشی برای جلوگیری از حملات فیشینگ بسازد و تجربه استفاده داخلی از این سخت افزار نشان داد که 85 هزار کارمند گوگل که از این کلید فیزیکی برای امنیت داده های خود استفاده کردند، قربانی حملات فیشینگ نشدند. گوگل ماه جولای سال گذشته که این پروژه را برای اولین بار رونمایی کرد، آنها را در اختیار مشتریان کلود‌سکوریتی خود نیز قرار داد.

روش کار کلید امنیتی تایتان به چه صورت است؟

این کلید‌های امنیتی مبتنی بر سخت افزار FIDO هستند تا امنیت بیشتر و ایمنی بیشتری در حساب های کاربران و جلوگیری از انواع حملات به حساب کاربری از جمله حملات مبتنی بر روش های تائید هویت دو مرحله ای که نیاز به ارسال پیام کوتاه دارد، به وجود آورند. خوبی این روش این است که اگر یک هکر حتی بتواند یک هویت جعلی برای ورود به اکانت آنلاین شما بسازد، بدون کمک این کلید امنیتی فیزیکی نمی تواند وارد آن شود.

کلیدی که ابتدا برای مشتریان داخلی گوگل بود

این کلید در ابتدا برای استفاده داخلی مشتریان گوگل طراحی شده بود و بیش از یک سال قبل از عرضه در ماه جولای سال گذشته و در دسترس قرارگیری مشتریان خارج از شرکت، در داخل شرکت مورد استفاده قرار گرفته بود.

اما چرا اینقدر طول کشید تا گوگل این سخت افزار را برای گسترش در فروشگاه های سراسر جهان در نظر گرفت؟ این سوال از گوگل پرسیده شد و سخنگوی این شرکت اظهار داشت که این امر واقعاً بستگی به این داشت که چه میزان از این کلیدها را می توانستیم در مناطق مختلف توسعه دهیم. اکنون این شرکت روی این مسئله در حال کار است تا آن را روانه بازارهای بیشتری کند. گوگل از بیان اینکه بگوید کلید امنیتی تایتان به چه میزان در آمریکا به فروش رسیده است، امتناع کرد.

قیمت کلید امنیتی تایتان چقدر است؟

اما طبق گفته ها کلید امنیتی تایتان به مبلغ 50 دلار به فروش می رسد که این مبلغ در کانادا حدود 49 دلار، در ژاپن 56 دلار و در فرانسه حدود 61 دلار و در بریتانیا نیز به مبلغ 50 یورو است. هزینه ارسال این کالا نیز رایگان است. اگر شما نیز به این کلید و طرز کار آن علاقه مند شدید در بخش نظرات با ما گفتگو کنید.

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

2 روز پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

3 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

4 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

6 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

1 هفته پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

1 هفته پیش