کمیسیون اروپا جریمه های سنگینی را برای شرکت های مشهور در نظر گرفت

0
746

کالاسودا_مقامات اروپایی در تلاش هستند که بتوانند یک بازار مشترک و هماهنگ را در سرتاسر اروپا داشته باشند.

کمیسیون اروپا بعد  از جریمه ۵ میلیارد دلاری شرکت گوگل به دلیل عدم اعتماد کاربر ، کار خود را با جریمه ی شرکت های بزرگ تکنولوژی ادامه داده است.این موضوع در بروکسل به طور علنی اعلام شد و شرکت‌های ASUS ، The Denon and Marantz partnership ، Philips و Pioneer جریمه شدند.هیچ وجه مشترکی بین این شرکت ها وجود نداشت ولی خبر جریمه آنها به صورت کلی منتشر شد. این موضوع به این دلیل بود که فعالیت های قانون شکنانه ای داشتند. هر یک از آنها اعتراف کردند که در بازار فروش خود و قیمت ها دستکاری هایی را انجام دادند که باعث شد تا قیمت خیلی از کالاهای آنها افزایش یابد.

شرکت Asus دخالت هایی در زمینه فروش لپ تاپ و صفحه نمایش خود در فرانسه و آلمان داشت.شرکت Denon and Marantz قیمت هدفون و اسپیکرهای خود را در آلمان و هلند به قیمت های بالایی به فروش می رساند.Philips هم به دلیل فروش محصولات خود با قیمت بالا در فرانسه جریمه گردید.Pioneer هم چون به صورت گسترده در اروپا فعالیت دارد به دلیل همین تخلفات جریمه شد.

در اروپا افراد جامعه اولویت بیشتری نسبت به شرکت ها و کمپانی ها دارند

کمیسیون اروپا هم تخفیفاتی برای این شرکت ها قائل شد که آنها تنها ۴۰ درصد از جریمه را پرداخت کنند ولی شرکت Pioneer باید ۵۰ درصد جریمه را پرداخت کند.Asus 74.4 میلیون ، Denon and Marantz 9 میلیون ، Philips 34.9 میلیون و Pioneer 11.9 میلیون باید پرداخت کنند.البته این جریمه زمان زیادی را طی کرد تا به مرحله نهایی برسد.

در همه موارد ، کمیسیون اروپا تلاش کرد تا قانون حمایت از مشتری را حفظ کند و مردم بتوانند کالاهای مورد علاقه خود را با قیمت مناسب خریداری کنند.

این موضوع را هم باید اشاره کنیم که مقر اصلی شرکت های ذکر شده در اروپا نبوده و در کشورهایی مانند تایوان ، ژاپن می باشند و فقط شرکت Denon & Marantz است که مقر آن در کشور هلند قرار گرفته است.

در کل این جریمه ها و سخت گیری ها می تواند تاثیر بسزایی بر شکل گیری یک بازار مشترک و هماهنگ در اروپا داشته باشد و رقابت شرکت های مختلف در چنین فضایی بهتر و جذاب تر پیگیری می شود.

امیدواریم که از این خبر لذت برده باشید ، شما دوستان می توانید نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها