کناره‌گیری گوگل از سنت دروغ اول آوریل به دلیل کروناویروس

0
279

هر سال در تاریخ 1 آوریل، شرکت‌های بزرگ و کوچک اینترنتی با شوخی‌ها، اعلامیه‌های دروغین و پست‌های وبلاگ جعلی با کاربران شوخی می‌کنند. صرفنظر از اینکه این شوخی‌ها جالب و سرگرم کننده است؛ امسال دروغ اول آوریل به دلیل کروناویروس می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از سی نت، با وجود همه گیری کروناویروس، جهان با بحرانی بی سابقه در زندگی روبرو است. عموم مردم بیشتر در خانه هستند و از رایانه و موبایل استفاده می‌کنند؛ بنابراین دروغ آوریل و اطلاعات غلط در مورد COVID-19، بیماری ناشی از کروناویروس می‌تواند بسیار خطرناک باشد و کاربران را عصبی کند.

در این راستا گوگل در گزارش روز جمعه به Business Insider، اعلام کرد که بعد از دو دهه از اجرای سنت دروغ اول آوریل، امسال همه این شوخی‌های خود را لغو می‌کند.

مشکل گوگل با سرگرمی ساده نیست؛ با توجه به خبرهای ناخوشایند که امروزه در همه جای دنیا شنیده می‌شود؛ خندیدن و حواس پرتی می‌تواند روش خوبی برای افزایش روحیه باشد. اما مشکل این است که این سنت که مورد پذیرش بزرگترین شرکت‌های جهان قرار گرفته، توسط شرکت‌های کوچکتر نیز اتخاذ شده و می‌تواند در همه گیری کروناویروس خطرناک باشد.

گوگل، فیس بوک و توئیتر در حال حاضر با اطلاعات نادرست در سیستم عامل‌های خود مبارزه می‌کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها