کنترل تلویزیون های توشیبا با فرمان صوتی الکسا

0
428

کالاسودا به زودی می توان با کمک دستیار صوتی الکسا، تلویزیون های توشیبا را نیز کنترل کرد. از سال آینده بسیاری از تلویزیون های 4K، OLED و Full HD Smart Range توشیبا نیز به دستیار صوتی الکسا پاسخ خواهند داد.

الکسا در این تلویزیون ها کارهای مهمی از قبیل تغییر میزان بلندی صدا و عوض کردن کانال، ارائه پیشنهاداتی برای تماشای فیلم، خواندن اخبار و کانال های موسیقی به همراه 45 هزار مهارت دیگر را به انجام خواهد رساند.

توشیبا همچنین اولین تلویزیون اندرویدی خود را امروز با دستیار صوتی گوگل ارائه کرد. این دستگاه 55 اینچی قادر به انجام کارهایی مشابه با الکسا خواهد بود و می تواند دستگاه های هوشمند خانگی را کنترل کند. برای مثال برنامه ها را کنترل کند، کانال ها را عوض کند و لیست فیلم های محبوب شما را پیشنهاد دهد. گوگل دستیار صوتی برای تلویزیون های اندروید را برای اولین بار پاییز سال گذشته ارائه کرده بود.

کنترل صوتی

توشیبا نیز همانند دیگر تولیدکنندگان مثل JBL، Harman Kardon و … تصمیم به تولید لوازم خانگی خود با استفاده از هر دو دستیار گوگل و الکسا گرفته است. کنترل تلویزیون و محتویاتی مانند موسیقی و ویدئو می تواند کلید پذیرش دستیاران هوش مصنوعی مانند الکسا و گوگل اسیستنت باشد. این بخشی از دلایلی است که چرا آمازون و گوگل تلاش کرده اند تا دستیار صوتی خود را به یک برند در کنترل از راه دور تلویزیون تبدیل کنند.

ماه گذشته توشیبا، سیستم Amazon Dash Replenishment را برای تلویزیون های خود معرفی کرد. در واقع هنگامی که باتری کنترل تمام می شود، دیگر نگران نباشید و با کنترل صوتی و فرمان کانال تلویزیون را عوض کنید. توشیبا همچنین امروز اولین سری از تلویزیون های جدید خود را در کنفرانس لوازم الکترونیکی در نمایشگاه IFA رونمایی کرد که اولین نمونه از تلویزیون 8K برای مشتریان اروپایی و اولین تلویزیون 65 اینچ با کیفیت 4K با تنها 2.5 میلی متر ضخامت هستند.

این خبرها توسط سخنگویان الکسا و آمازون نیز تائید شد و همچنین فرمان صوتی الکسا نیز برای محصولات سونی و هدفون های آن و اولین اسپیکر هوشمند این شرکت به تائید رسید. گوگل نیز اعلام کرده بود که دستیار صوتی این شرکت اکنون قادر به درک همزمان دو زبان است و با استفاده از  این ویژگی جدید، افراد می توانند همزمان سوالات و دستورات خود را  به دو زبان بپرسند و دستیار گوگل نیز بلافاصله می تواند به فرمان صوتی پاسخ دهد.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید