کنسول بازی دستی لنوو ترکیبی از استیم دک و نینتندو سوئیچ

0
178

طبق عکس لورفته از کنسول دستی لنوو، می‌توان ترکیبی از استیم دک و نینتندو سوئیچ را روی یک کنسول مشاهده کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از ورج،طبق تصویر لورفته از کنسول موسوم به Lenovo Legion Go می‌توان کنسول استیم دک و نینتندو سوئیچ را روی یک کنسول دستی دید.

این موضوع باعث می‌شود تا Valve،  مالک استیم دک اسیر رقابت بیشتر شود.

ماه پیش ویندوز سنترال گزارش داد لنوو در حال توسعه کنسول بازی دستی است که بتواند بازی‌های پی سی ویندوزی را روی آن اجرایی کند و حالا همین منبع نخستین تصویر از این کنسول را منتشر کرد.

اگر به دقت به تصویر بنگریم آن را شبیه استیک دک و حتی Asus ROG Ally می‌بینیم و حتی شباهت‌های زیادی نیز به نینتندو سوئیچ دارد.

این کنسول صفحه نمایش ۸ اینچی دارد و تصاویر دو کنترلر شبیه Joy-Con است که می‌توان آن را حذف کرد و به نظر می‌رسد حتی دارای یک پایه نگهدارنده از پشت است تا بتوان روی میز قرار داد و بازی کرد.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد کنترلرهای لنوو ترکیبی از Joy-Cons مسطح اما با قابلیت جابجایی سوسیچ و دستگیره منحنی اما متصل استیم دک است.

همچنین یک پد لمسی سمت راست روی کنترلر  تعبیه شده که در مقایسه با استیم دک که پد لمسی در هر دو سو است، اما پشت کنترلر لنوو یک چرخ تعبیه شده و چون دسته‌ها قابل حذف شدن هستند، ویندوز سنترال حدس می‌زند که با صفحه نمایش لمسی  مواجه هستیم.

مهمترین نکته از روی تصاویر این است که لنوو از ضخیم ساختن دستگاه ابایی نداشته است.

همان طور که می‌دانید ایسوس با کنسول بازی دستی ROG Ally از ضخامت و سنگینی فاصله گرفت که باعث شد عمر باتری متوسط شود.

اما دستگاه‌های قابل حمل دیگر مانند Ayaneo Kun اشاره مستقیمی به داشتن باتری قوی‌تر کرده‌اند.

طبق گزارش ویندوز سنترال دستگاه legion Go ویندوز ۱۱ را اجرا خواهد کرد و هر بازی ویندوزی را می‌توان روی آن اجرا کرد.

قبلا گفته شده بود لنوو از پردازنده AMD Phoenix روی کنسول بهره برده که دقیقا مشابه چیزی است که ایسوس روی ROG Ally بکار برده است.

لنوو به این خبر واکنش نشان نداده اما می‌دانیم که قبلا Legion Play‌ اندرویدی را ساخته، اگرچه راهی بازار نکرد اما Legion Go تلاشی جدی‌تر برای ورود به بازار محسوب می‌شود.

باید دید پس از عرضه چگونه با رقبا از جمله استیم دک می‌تواند رقابت کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها