کپی کلید در توسط هکرها با شنیدن صدای قفل از طریق میکروفون گوشی

0
8011

هکرها از طریق میکروفون گوشی هوشمند و شنیدن نویز ناشی از قفل کردن در خانه، قادر به کپی کردن کلید هستند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از دیلی میل، متخصصان سنگاپوری نرم افزاری به نام SpiKey ساخته‌اند که صدای کلیک‌های تولید شده ناشی از پین‌های قفل در روی دندانه‌ و زبانه را شنیده و کلید در را کپی می‌کند.

بدین ترتیب هکرها قادرند با استراق سمع و از طریق میکروفون گوشی هوشمند صدای باز و بسته شدن قفل در را شنیده و شبیه سازی کنند.

همچنین با همین روش مجرمان نیز می‌توانند نرم افزار مشابه ساخته و با کلید کپی شده و جدید هک شده، در خانه شما را باز کنند.

بدتر از همه به گفته این متخصصان این است که هکرها گوشی شما را به صورت راه دور هک کرده و از روی میکروفون گوشی شما و بدون اینکه حضور فیزیکی داشته باشند، کلید بسازند.

این نوع حمله می‌تواند از سوی مجرمان صورت گرفته و البته باید گفته شود روی کلیدهای فشاری که در زبانه می‌چرخد، اعمال می‌شود.

در بسیاری از قفل‌های مردن یک سیلندر یا پلاگ وجود دارد که برای باز و بسته شدن نیاز به چرخاندن دارند.

آنها یک سری پین زوج مانند داشته که چرخش را مسدود کرده و مکانیسم قفل کردن را راهبری می‌کنند. فقط زمانی که پین‌ها تا ارتفاع صحیح و تعریف شده بلند شود، تا جایی که شکاف بین آنها در لبه پلاگ وجود داشته باشند، سیلندر چرخیده می‌شود.

اگر کلید درست باشد با چرخاندن کلید این عملیات انجام شده و در با الگوی تعریف شده باز می‌شود.

کسانی که قفل در باز می‌کنند، فشار به پین‌ها وارد آورده تا ارتفاع مناسب شکل گرفته تا سیلندر چرخانده شود.

بالا و پایین شدن پین صدایی را تولید کرده که به گفته «سوندرایا رامش» از دانشگاه ملی سنگاپور توسط میکروفون گوشی شنیده شده و با محاسبه اختلاف زمانی بین کلیک‌های شنیده شده اطلاعات کنار هم قرارداده شده و الگوی کلید فیزیکی نوشته شده و کلید واقعی ساخته می‌شود.

در واقع نرم افزار SpiKey می‌تواند ترکیب احتمالی دندانه‌های موجود را تشخیص داده و به صورت کلید واقعی برش داده شود تا در در نهایت باز شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها