چگونه با کیبورد جدید گوگل رمزی چت کنیم؟!

0
679

کالاسودا_دیروز کمپانی گوگل اعلام کرد که می خواهد زبان مورس رو به کیبورد خود در iOS اضافه کند. این کمپانی اول ورژن اندروید این زبان رو به بازار عرضه کرد ولی این نسخه حالت بتا داشت.شرکت گوگل همچنین اظهار داشت که می خواهد ارتقاهایی هم برای نسخه اندروید این کیبورد در نظر بگیرد.

کد مورس روشی برای انتقال پیام و اطلاعات است که در آن از یک رشته نشانه‌های بلند و کوتاه استاندارد به نام خط و نقطه استفاده می‌شود.

کد مورس در میانه دهه ۱۲۱۰ هجری خورشیدی توسط سموئل مورس ابداع شد و چندی بعد در ارتباطات تلگراف مورد استفاده قرار گرفت. در آغاز دهه ۱۲۸۰ هجری خورشیدی از آن بطور گسترده برای مخابرات رادیویی استفاده شد.

امروزه با گسترش روش‌های ارتباطاتی پیشرفته‌تر دیگر از کد مورس استفاده‌ای نمی‌شود مگر در برخی مواقع ضروری یا موارد تخصصی همچون ایستگاه‌های ناوبری یا پیام‌های رادیویی آماتور. کد مورس همچنین در ارتباطات میان زندانی‌های که اجازه صحبت ندارند و دهنشان بسته‌است بسیار کاربرد دارند و همچنین با دست و دندان می‌توان ارتباط بر قرار کرد.

زمانی که این کیبورد فعال می شود، کیبورد دارای یک نقطه و یک خط فاصله می گردد. زمانی که شما روی این دو کلیک می کنید کیبورد به شما کلماتی رو هم پیشنهاد می کند. این شرکت همچنین بازی برای آموزش این زبان ساخته که کاربران می توانند تا یک ساعت این زبان رو یاد بگیرند. شما می توانید این بازی رو هم بر روی موبایل و هم کامپیوتر نصب کنید.

تانیا فینلی سون یکی از برنامه نویسانی که بر روی این کیبورد با شرکت گوگل همکاری می کند در بلاگ خود توضیحی راجع به کاربرد این کیبورد به مخاطبین عرضه کرده است :

((خیلی از تکنولوژی های امروزی برای بازارهای بزرگ طراحی می شوند.متاسفانه افرادی که با ناتوانی دست و پنجه نرم می کنند نمی توانند با این برنامه کار کنند. ارتباطات در عصر تکنولوژی یکی از مهم ترین بخش های زندگی افراد می باشد که می تواند زندگی ما رو شاداب تر گرداند. حال اگر کسی بخواهد از این برنامه استفاده کند می توانند با تلفن همراه خود این کار رو به راحتی انجام دهند. شما با دانلود این اپلیکیشن می توانید با هر کسی از طریق کد مورس در تماس باشید.))

البته قرار شده در چند وقت آینده آپدیت های بیشتری در مورد این برنامه اعمال شود تا دسترسی کاربران بهتر گردد.
امیدواریم که از مطالعه این خبر لذت برده باشید و حتما نظرات خود رو با ما به اشتراک بگذارید.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها