دانلود ها

گربه  هوشمند Hasbro پرستار سالمندان است

کالاسودا_گربه هوشمند   یکی از جدیدترین دستاوردهای پژوهشگران دانشگاه براون است که می تواند یک همیار و پرستار مهربان برای انواع اقشار جامعه و به ویژه سالمندان باشد .

برخی از سالمندان که تنها نیز زندگی می کنند عادت دارند  برای پر کردن تنهایی خود از انواع حیوانات خانگی ، مثل سگ ، گربه و یا حتی طوطی و دیگر پرنده ها کمک بگیرند.

اما حتی همین نگهداری از حیوانات خانگی نیز، نیاز به زمان، هزینه و البته دقت بالایی دارد . بر همین اساس هم هست که همه سالمندان نمی توانند از داشتن حیوانات خانگی لذت ببرند .

اما اکنون پژوهشگران دانشگاه براون موفق شده اند نوعی آزمایشی از گربه روباتیک Hasbro  تولید کنند . گربه ای که با کمک هوش مصنوعی خود به سالمندان خدمات محافظتی ارائه می دهد . این گربه روباتیک مانند  یک گربه واقعی خرناسه می کشد و طوری طراحی شده تا احساس تنهایی، افسردگی و اضطراب فرد سالمند را رصد کند. البته گربه مذکور برای انجام این فعالیت ها نیازمند هدایت انسانی است.

افزون بر این ها ،  Hasbro موظف است به سالمندان یاداوری کنند دارو بخورند و یا حتی ساعات خواب و بیداری سالمندان را تنظیم کنند . جالب است که این گربه ها به طور اختصاصی برای سالمندان طراحی شده اند . درواقع گرچه دیگر افراد نیز می توانند از این روبات های باهوش استفاده کنند، اما روش طراحی این گربه ها به گونه ای است که بیشترین خدمات را نثار افراد سالمند کنند.

جالب است بدانید نسخه اولیه این گربه قریب به ۲ سال پیش وارد بازار شده بود. بنابراین نسخه جدید را می توان گامی به پیش از سوی پژوهشگران دانشگاه براون دانست .

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

9 ساعت پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

2 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

3 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

5 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

6 روز پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

7 روز پیش