گربه  هوشمند Hasbro پرستار سالمندان است

0
454
گربه  هوشمند Hasbro پرستار سالمندان است|کالاسودا

گربه  هوشمند Hasbro پرستار سالمندان است|کالاسوداکالاسودا_گربه هوشمند   یکی از جدیدترین دستاوردهای پژوهشگران دانشگاه براون است که می تواند یک همیار و پرستار مهربان برای انواع اقشار جامعه و به ویژه سالمندان باشد .

برخی از سالمندان که تنها نیز زندگی می کنند عادت دارند  برای پر کردن تنهایی خود از انواع حیوانات خانگی ، مثل سگ ، گربه و یا حتی طوطی و دیگر پرنده ها کمک بگیرند.

اما حتی همین نگهداری از حیوانات خانگی نیز، نیاز به زمان، هزینه و البته دقت بالایی دارد . بر همین اساس هم هست که همه سالمندان نمی توانند از داشتن حیوانات خانگی لذت ببرند .

اما اکنون پژوهشگران دانشگاه براون موفق شده اند نوعی آزمایشی از گربه روباتیک Hasbro  تولید کنند . گربه ای که با کمک هوش مصنوعی خود به سالمندان خدمات محافظتی ارائه می دهد . این گربه روباتیک مانند  یک گربه واقعی خرناسه می کشد و طوری طراحی شده تا احساس تنهایی، افسردگی و اضطراب فرد سالمند را رصد کند. البته گربه مذکور برای انجام این فعالیت ها نیازمند هدایت انسانی است.

افزون بر این ها ،  Hasbro موظف است به سالمندان یاداوری کنند دارو بخورند و یا حتی ساعات خواب و بیداری سالمندان را تنظیم کنند . جالب است که این گربه ها به طور اختصاصی برای سالمندان طراحی شده اند . درواقع گرچه دیگر افراد نیز می توانند از این روبات های باهوش استفاده کنند، اما روش طراحی این گربه ها به گونه ای است که بیشترین خدمات را نثار افراد سالمند کنند.

جالب است بدانید نسخه اولیه این گربه قریب به ۲ سال پیش وارد بازار شده بود. بنابراین نسخه جدید را می توان گامی به پیش از سوی پژوهشگران دانشگاه براون دانست .