گروه هکری MoneyTaker در کمین بانک ها و موسسات مالی

کالاسودا_مدتی است که گروه هکری به نام MoneyTaker در حال حمله به موسسات مالی و بانک های شناخته شده جهان هستند. این گروه هکری تا پیش از این هویتی نامشخص داشتند و مقامات امنیتی قادر به تشخیص ملیت آنان نبودند .

اما اکنون مشخص شده ،که این گروه هکری روس تبار هستند .جالب است که این افراد به کمک یک موسسه وابسته به ایالات متحده یعنی موسسه ؛ Group-IB  شناسایی شده اند .

نخستین حمله مهم این گروه در بهار سال ۲۰۱۶ انجام شد که در جریان آن MoneyTaker به شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت First Data و شبکه اختصاصی آن به نام استار حمله کرد. این گروه در سال ۲۰۱۶ در مجموع ده حمله و در سال ۲۰۱۷ تا به حال ده حمله به بانک ها، شرکت های حقوقی و غیره انجام داده است.

بر اساس پژوهش های Group-IB گروه هکری MoneyTaker  تا کنون بیش از ۲۰ حمله موفق و پربازده در کارنامه خود ثبت کرده اند . البته گروه هکری MoneyTaker علاوه بر بانک ها به شرکت های حقوقی و شرکت های تولیدکننده نرم افزارهای مختلف نیز حمله می کند.

همانطور که اشاره شد ؛ حدود ۲۰ شرکت تجاری نیز قربانی این گروه بوده اند و ۱۶  حمله  به سازمان های مختلف آمریکایی از این طریق صورت گرفته است. جالب تر ، این که ۳ بانک روسی و یک بانک انگلیسی توسط MoneyTaker قربانی شده اند.

بر این اساس ، این حمله ها محدود به یک شهر یا کشور مشخص نبوده ودر بسیاری از کشورها مثل آمریکا، انگلستان و روسیه انجام شده است . علت شهرت این گروه هکری بیش از هر چیز به سبب بین المللی بودن فعالیت ها و موفقیت در سرقت از موسات مالی شناخته شده است.

مطالب اخیر

آمریکایی‌ها ماهانه ۴۵ ساعت پای تیک تاک هستند

کاربران آمریکایی بیشترین وقت خود را در ماه صرف شبکه اجتماعی ویدئویی چینی تیک تاک…

12 ساعت پیش

واکسن ۵۰۰ هزار دلاری سرطان ۶ سال دیگر در بازار

واکسن سرطان به قیمت ۵۰۰ هزار دلار برای هر بار تزریق تا ۶ سال دیگر…

2 روز پیش

طراحی آیفون ۱۶ بدون کلید فیزیکی

آیفون ۱۶ به کلی فارغ از کلید فیزیکی سنتی است و به جای آن دکمه…

3 روز پیش

موبایل متفاوت MIAD 01 برای دوستداران ام پی تری پلیر

برند چینی Moondrop، سازنده هدفون مانیتورینگ استودیویی{IEM} پرده از رخ اولین گوشی هوشمند خود به…

4 روز پیش

هوآوی واچ فیت ۳ کپی اپل واچ است

رندرهای جدید از هوآوی واچ فیت ۳ نشان می‌دهد برند چینی قدمی فراتر از الهام…

7 روز پیش

فراخوان ۴ هزار وانت‌ سایبرتراک به دلیل نقص در پدال گاز

تسلاموتورز مجبور به فراخوان بیش از ۴ هزار وانت سایبرتراک به دلیل نقص فنی در…

1 هفته پیش