گسترش اعتراضات کرونایی ضد 5 جی در هلند

0
347

حملات به دکل‌های شبکه‌ی تلفن همراه تنها در انگلیس رخ نمی‌دهد. De Telegraaf (از طریق رویترز) گزارش می‌دهد که مهاجمان به سمت چند دکل در هلند حمله کرده و آن را خراب کرد‌ه‌اند که چهار مورد از آن‌ها فقط در هفته گذشته رخ داده است. این حوادث احتمالاً با هراس ضد 5 جی و ارتباط آن با کروناویروس دامن زده شده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت و به گزارش NCTV، از زمان اعلام برنامه‌هایی برای استقرار این دکل‌ها در سال 2019، اعتراضات ضد 5G در هلند وجود داشته است. معترضین هنگام راهپیمایی علیه فناوری 5G در تاریخ 9 سپتامبر 2019 در لاهه، کوله پشتی را با برچسب ضد تلفن حمل می‌کردند.

تظاهرکنندگان نگران نقض حقوق مربوط به بهداشت، اشعه، حریم خصوصی و محیط زیست هستند زیرا قرار است ده‌ها هزار دکل جدید نصب شود. به خصوص اثرات طولانی مدت مانند سرطان، بیماری آلزایمر و بیماریهای ایمنی به عنوان یک تهدید تلقی می‌شود.

مشخص نیست که آیا این حملات با ادعای ارتباط بین 5G و COVID-19 ربط دارد و یا فقط ترس عمومی از استاندارد جدید بی سیم است. در هر دو مورد، هیچ مدرکی اثبات نشده وجود ندارد که 5G دارای اثرات مضر باشد. سیگنال فرکانس بالا به آسانی مسدود شده و حتی به لایه داخلی پوست نیز نفوذ نمی‌کنند.

 

 

 

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها