گلکسی زد فلیپ را قبل از خواندن این مقاله نخرید

0
1404
گلکسی زد فلیپ را قبل از خواندن این مقاله نخرید

گوشی گلکسی زد فلیپ (Galaxy Z Flip) سامسونگ، دومین گوشی تاشو این کمپانی با صفحه نمایش منعطف به همراه روکش شیشه فوق‌العاده نازک است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از سی نت، به محض رونمایی و عرضه، این گوشی تاشو مورد توجه بسیاری از کارشناسان قرار گرفت و اکثر افراد از آن به عنوان بهترین گوشی تاشو موجود در بازار یاد می‌کنند. شما باید برای خرید این گوشی تاشو سامسونگ 1.380 دلار (1.300 پوند) هزینه بپردازید.

در این مقاله با 6 موردی آشنا می‌شوید که بهتر است قبل از خرید گلکسی زد فلیپ بدانید.

مردم وقتی این گوشی را در دست شما ببینند؛ مدام از شما سؤال می‌پرسند

Z Flip احتمالاً بهترین گوشی تاشو در حال حاضر است، خصوصاً در رنگ بنفش بسیار زیبا به نظر می‌رسد. طراحی آن به صورت مربعی و زیبا بوده و به صورت تاشو با لولای محکم خم و راست می‌شود. در صورتی که این گوشی را تهیه کنید؛ بی شک در حین استفاده از آن در مکان‌های شلوغ، باید به سؤالات زیاد اطرافیان جواب دهید.

اینکه این دلیل مهم است یا خیر به حساسیت شما بستگی دارد. اگر فرد خجالتی و گوشه گیری هستید؛ بدون شک از این حجم سئوالات خوشحال نمی‌شوید.

دوربین آن خوب است؛ اما عالی نیست

دوربین یکی از جنبه‌های ناامیدکننده گوشی گلکسی زد فلیپ است. با چنین قیمت بالایی، انتظار داشتیم این گوشی از دوربین‌های هم رده‌ی پرچم داران امروزی بهره ببرد؛ اما این طور نیست.

دوربین‌های دوگانه 12 مگاپیکسلی زد فلیپ خوب است؛ اما بهترین نیست. وضوح این دوربین‌ها پایین تر از دوربین 16 مگاپیکسلی S10e است. رنگ‌ها در عکس غالباً اشباع نشده به نظر می‌رسند و عدم وجود لنز زوم به معنای آن است که اگر می‌خواهید یک عکس زوم کنید؛ باید از بزرگنمایی دیجیتال استفاده کرده و کیفیت تصویر را فدا کنید.

مراقب گرد و غبار و آب باشید

بسیاری از پرچمداران اخیر مانند گلکسی S10 و S20، آیفون 11 و موارد دیگر گواهی‌های استاندارد IP کسب کرده‌اند که به معنی محافظت در برابر گرد و غبار و آب است. اما گوشی تاشو Z Flip از این گواهی برخوردار نیست و شما باید همانند گوشی‌های قدیمی در حین استفاده از آن در زیر باران مراقب باشید. آزمایش اخیر iFixit نشان داد که Z Flip در برابر گرد و غبار حساس است.

صفحه نمایش خارجی کمی آزار دهنده است

Z Flip علاوه بر صفحه نمایش داخلی دارای یک صفحه نمایش کوچک در قسمت بیرونی گوشی است. این صفحه نمایش به گونه‌ای طراحی شده تا هنگام بسته بودن گوشی، اعلان‌های دریافتی را به شما نشان دهد و حتی می‌توان از آن به عنوان منظره یاب کوچک برای گرفتن سلفی استفاده کرد.

اما متأسفانه این صفحه نمایش خارجی خیلی کوچک و باریک است و خواندن هرگونه اعلان بر روی آن بسیار سخت است. بنابراین بهتر است گوشی‌تان را باز کرده و اعلان‌ها را بخوانید. به عنوان منظره یاب دوربین، اندازه آن به قدری کوچک است که تمام تصویر را نشان نمی‌دهد و ثبت یک سلفی گروهی با آن کار دشواری است.

عمر باتری عالی نیست

در تست‌های باتری، این گوشی توانست بعد از یک شارژ کامل، 15 ساعت روشن بماند که نسبت به گوشی‌های گلکسی اس 10 پلاس و گلکسی نوت 10 پلاس با 21 ساعت عمر باتری؛ ضعیف‌تر است. با استفاده متوسط شما می‌توانید در هر بار شارژ، از این گوشی در یک روز کامل استفاده کنید.

فناوری 5G وجود ندارد

در حالی که 5G در حال گسترش است و به زودی به شبکه اتصال استاندارد برای همه گوشی‌ها تبدیل خواهد شد؛ اما این گوشی تاشو سامسونگ فاقد 5جی است. بنابراین اگر شما برای گلکسی زد فلیپ این مقدار هزینه کرده‌اید؛ انتظار دارید چند سالی از آن استفاده کنید؛ اما با این محدودیت در یک تا دو سال آینده ممکن است ممجبور شوید برای اتصال سریع‌تر و بهتر گوشی خود را تعویض کنید.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها