سونی اکسپریا 5 به عنوان نسخه کامپکت اکسپریا 1 رونمایی شد

0
224

گوشی هوشمند سونی اکسپریا 5 در کنفرانس IFA 2019 به صورت رسمی رونمایی شد. این موضوع که چرا سونی تصمیم گرفته نسخه کامپکت گوشی هوشمند خود را با این نام وارد بازار فروش کند بسیار عجیب است اما باید این محصول را نسخه کامپکت اکسپریا 1 دانست.

Xperia 5 دارای پنل OLED است و شاهد صفحه نمایش 6.1 اینچی برای این محصول هستیم. در بخش پردازنده نیز سونی عملکرد قابل پیشبینی داشته و از پردازنده اسنپدراگون 855 بهره می برد با این وجود عدد 5 در کنار نام اکسپریا مربوط با اینترنت 5G نیست و این گوشی هوشمند کامپکت با مودم معمولی X24 LTE وارد بازار فروش می شود.

دوربین سه گانه سونی اکسپریا 5

سونی برای گوشی هوشمند خود سه لنز دوربین در نظر گرفته است و شاهد این لنز ها در بالا سمت چپ این گوشی هوشمند هستیم و شاهد 3 لنز 12 مگاپیکسلی هستیم که لنز 12 مگاپیکسلی اول به عنوان لنز اصلی در کنار لنز های 12 مگاپیکسلی دیگر به عنوان لنز با زاویه دید عریض و لنز تله فوتو حضور دارد.

با کوچکتر شدن صفحه نمایش کمپانی سونی تصمیم گرفته است که رزولوشن را نیز تغییر دهد. از این رو شاهد این گوشی هوشمند با رزولوشن فول اچ دی پلاس هستیم. سونی اعلام کرده این صفحه نمایش از نوع CinemaWide است. مانند Xperia 1 این گوشی هوشمند جدید دارای حالت Creator Mode است. با این وجود با یک ویژگی جدید به نام Smart connectivity وارد بازار می شود که برادر بزرگتر این گوشی از قابلیت یاد شده بهره نمی برد. این موضوع باعث می شود زمانی که سیگنال LTE و Wi-Fi هر دو فعال هستند، گوشی در صورت بروز مشکل به صورت خودکار به حالت LTE تغییر کند.

زمانی که گوشی موبایل از نظر ابعاد کوچک تر می شود باتری آن نیز ظرفیت سابق را نخواهد داشت. Xperia 5 تنها 3،140 میلی آمپر ساعت دارد ، اما هنوز هم از شارژ Power Delivery پشتیبانی می کند. از این رو شاهد پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 18 واتی خواهیم بود. فروش این گوشی هوشمند در گام نخست همراه با هدفون های قدرتمند WF-1000XM3 خواهد بود و پیش فروش آن نیز در اوایل ماه آینده آغاز می شود. در حالی که به نظر می رسد زمان ارسال گوشی های برای خریداران در ماه اکتبر برنامه ریزی شده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها