گوگل در دو راهی چین و آمریکا

0
171
گوگل در دو راهی چین و آمریکا

همکاری گوگل با چین باعث شده که رئیس جمهوری آمریکا این شرکت را به خیانت متهم کند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، رئیس جمهوری آمریکا که پیش از این با شرکت مخابراتی چینی هواوی در افتاده بود حالا با شرکت فناوری آمریکایی درگیر شده است.

ترامپ که رقابت شدیدی با چین در زمینه جذب این شرکت ها دارد حالا معتقد است که گوگل با چین همکاری داشته و این شرکت را به خیانت متهم کرده است.

در این باره، رئیس جمهور آمریکا در یک پیام توئیتری ادعا کرد: «پیتر تیل» میلیاردر حوزه فناوری و همچنین یکی از مؤسسان سرویس پرداخت «پی پال» معتقد است باید به اتهام خیانت درباره گوگل تحقیقاتی انجام داد. او گوگل را متهم کرد که با دولت چین همکاری می‌کند.

او همچنین اضافه کرد یکی از مؤسسان خدمت پرداخت پی پال مرد هوشمندی است که در این باره اطلاعات دقیق‌تری دارد. جالب آنکه این فرد از حامیان ترامپ به شمار می‌آید. در اوایل هفته جاری «تیل» ادعا کرد اف بی آی و سازمان سیا باید تحقیقاتی جدی را درباره گوگل آغاز کنند. به گفته او به نظر می‌رسد گوگل در تصمیمی خیانت آمیز قصد دارد با ارتش چین همکاری کند. دولت ترامپ این موضوع را بررسی می‌کند.

این در حالی است که گوگل این اتهام را رد کرده و اعلام کرده که ما با ارتش چین همکاری نمی‌کنیم. ما مشغول همکاری با دولت آمریکا و همچنین وزارت دفاع در حوزه‌های مختلف از جمله امنیت سایبری، جذب نیرو و خدمات درمانی هستیم.

پیش از این نیز، اتهامات ترامپ به هواوی در مورد جاسوسی از کاخ سفید به اثبات نرسید و در نهایت رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه اجلاس گروه 20 صراحتا اجازه همکاری شرکت های آمریکایی با هواوی را صادر کرد. اکنون نیز گوگل می تواند مانند هواوی در دادگاه های آمریکا به اثبات واهی بودن ادعای رئیس جمهوری آمریکا بپردازد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها