گوگل مشکل شارژ پیکسل‌ها را برطرف می‌کند

0
323

کالاسودا – پس از مشکلی که برای شارژ سریع پیکسل‌ها  در پی آپدیت اندروید۹ برای این گوشی‌ها به وجود آمد، گوگل اعلام کرد که این مشکل را به زودی رفع خواهد کرد.

 در پی این مشکل، گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس ال، پس از ارتقا به اندروید ۹ با مشکلاتی در شارژ سریع خود روبرو شدند و بسیاری از آن‌ها پیغام شارژ سریع را که پیش از این بر صفحه‌نمایش گوشی به نمایش درمی‌آمد، بعد از نصب جدیدترین نسخه اندروید، دیگر مشاهده نمی‌کردند.

در حال حاضر گوگل در حال آزمایش یک نرم‌افزار است که بتواند به طور کامل عملکرد شارژ سریع گوشی‌های هوشمند پیکسل ۲۰۱۶،  را بازیابی کند.

نکته جالب اینکه برخی از شارژهای شخص ثالث از دیگر برندها نیز دیگر نمی‌توانند این گوشی‌ها را شارژ کنند. کاربران بسیاری اعلام کرده بودند که تنها شارژری که  می‌تواند با آن کار کند، شارژر خود گوشی پیکسل است و دیگر شارژرها حتی آن‌هایی که از گوگل استور خریداری‌شده نیز نمی‌تواند به‌درستی گوشی‌ها را شارژ کند. تمام گوشی‌های پیکسل از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند و برای بهره‌گیری از شارژ سریع باید شارژر مخصوص این کار و کابلهای مطابق استاندارد USB-PD مورد استفاده قرار بگیرد. اما این مشکل پس از آپدیت اندروید۹ به وجود آمد.

گوگل می‌گوید که شارژر همراه خود ( و دیگر شارژرهایی که برای USB Power Delivery دارای گواهینامه است) می‌بایست شارژ سریع را طبق معمول انجام دهد. فرض بر این است که این به روز رسانی نرم افزاری برای گوشی های پیکسل تائید شده و با موفقیت آزمایش شده است و احتمالا طی هفته‌های آینده در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

یکی از سخنگویان شرکت گوگل در این باره به رسانه‌ها گفته است که: «ما از مسئله ای مرتبط با شارژرهای تایپ سی گوشی های خود مطلع شدیم که پس از ارتقا به اندروید پای برای آن‌ها اتفاق افتاده بود. شارژر سریعی که در جعبه شارژ این گوشی وجود دارد از نوع PD Charger بوده و خود به تنهایی رفتاری عجیب را نشان نمی‌دهد. اما ما در حال کار روی آپدیت‌ها و ارائه نرم افزاری برای تعمیر و اصلاح این باگ برای شارژرهای مشکل‌دار هستیم که طی هفته آینده از آن رونمایی خواهیم کرد.

اکثر گزارش مشکلات شارژ مربوط به گوشی Pixel XL  است، اما به نظر می‌رسد که گوگل متوجه برخی اشکالات در دیگر پیکسل‌ها نیز شده است. یک شکایت از جانب گوشی پیکسل ۲ ایکس ال وجود دارد، اما بیشتر به نظر می‌رسد که گوشی پیکسل XL بیشتر از دیگر گوشی‌ها درگیر این مسئله بوده‌اند

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید